با صابران عاشق - ۳۹/ آزاده گلستانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

روز آزادی‌ام در مرز مراسم عروسی گرفتیم

یک آزاده اهل سنت دوران دفاع مقدس ماجرای بازگشت خود از اسارت و ازدواجش در مرز را روایت کرد.
کد خبر: ۳۵۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵ - 27August 2019

روز آزادی‌ام در مرز عروسی گرفتیمگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: «عبدالحمید سن سبلی» از آزادگان هشت سال دفاع مقدس متولد منطقه ترکمن صحرای استان گلستان و اهل شهرستان آق‌قلا است. این رزمنده اهل سنت به مدت ۱۰ سال در اسارت اردوگاه‌های بعثی عراق روزگار گذراند و هم اکنون جانباز ۵۵ درصد است. سن سبلی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار دفاع‌پرس با اشاره به اسارتش گفت: من ابتدا به عنوان سرباز به جبهه رفتم، در حفاظت از لانه جاسوسی و کاخ سعدآباد حضور داشتم تا اینکه جنگ آغاز شد. بعد به اندیمشک و اهواز مامور شدم و در سوم آبان سال ۵۹ زمانی که قرار عروسی و ازدواج را گذاشته بودم در نبردی تن به تن با دشمن اسیر شدم و به مدت ۱۰ سال در اردوگاه‌های دشمن بودم.

وی به ماجرای عروسی خود همزمان با روز آزادی اسرا اشاره و تعریف کرد: من و همسرم نامزد بودیم، ولی عقدی بین‌مان جاری نشده بود. همسرم در مدت ۱۰ سالی که اسیر بودم به پای من ایستاد تا برگردم و در روزی که اسرا آزاد شدند به مرز آمد و مراسم عقد و ازدواج به صورت سنتی در همان روز و در مرز انجام شد. الان هم صاحب ۲ دختر و ۲ پسر هستم.

جانباز ۵۵ درصد دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در ابتدا که اسیر شدم، حدود سه ماه مفقودالاثر بودم تا اینکه از ما خواستند طی مصاحبه‌ای به امام توهین کنیم، با وجود اصرار نیرو‌های عراقی من خواسته آن‌ها را رد کردم و گفتم حاضر نیستم این کار را انجام دهم و تنها خودم را در مصاحبه معرفی می‌کنم. بالاخره یکی از مسوولین بعثی قبول کرد و من در مصاحبه اعلام کردم اسیر شدم. بعد از چند ماه صلیب سرخ آمد و نامه‌نگاری‌ها شروع شد.

سن سبلی به روحیه اسرا و فکر بازگشت به کشور اشاره کرد و گفت: در هر صورت ما ناامید نبودیم. اگر به این شکل هم آزاد نمی‌شدیم بالاخره رزمنده‌ها ما را آزاد می‌کردند، اما مصلحت و قسمت این بود که در ذلیلانه‌ترین حالت دشمن ما آزاد شدیم. دشمن خودش پذیرفت که ایران پیروز جنگ شده است. ماهم در اسارت سعی کردیم دینی که به اسلام، انقلاب، رهبر و ملتمان را داریم ادا کنیم.

این آزاده اهل سنت دوران دفاع مقدس به وحدت اسرا در اردوگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: هیچ تفاوتی بین اسرا نبود و همه باهم برابر و برادر بودند. عراقی‌ها معتقد بودند گلوله گوله است و کاری نداشتند مقابلشان فرد اهل سنت باشد یا شیعه تنها سعی می‌کردند تفرقه بیاندازند، اما ما در کنار مرحوم ابوترابی و افراد برجسته دیگری، چون آقای فرهنگ، آقای قزوینی، آقای رئیسی و ... کار فرهنگی می‌کردیم تا روحیه خود را حفظ و با وحدت و امید زندگی کنیم. انشالله خداوند قدرتی بدهد همیشه در این راه وحدت قدم برداریم و و یکپارچه و مرید راه، ولی فقیه باشیم.

آزاده سن سبلی که به پاس ایثارگری‌هایش در سیل استان گلستان تقدیر شده است در رابطه با فعالیت‌هایش گفت: در زمان سیل خانه ماهم دچار خسارت شد، اما با تراکتوری که داشتم همراه فرزندانم به کمک سیل زده‌ها رفتیم و شبانه روز برای آن‌ها کار کردیم حتی عروسی پسرم که همزمان با سیل شد را با جشن مختصری برگزار کردیم و از همه سیل زده‌ها دعوت کردیم در مراسم حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها