نقوی حسینی با اشاره به دیدار ظریف با ماکرون:

اروپایی‌ها باید بدهی برجامی خود را به ایران پرداخت کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه برای اجرای برجام، گفت: ایران در برجام طلب‌کار است؛ لذا اروپایی‌ها باید بدهی برجامی خود را به ایران پرداخت کنند.
کد خبر: ۳۵۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ - 26August 2019

اروپایی‌ها باید بدهی برجامی خود را به ایران پرداخت کنندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سیدحسین نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «خانه ملت»، با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه ایران با رئیس‌جمهور فرانسه پیرامون برجام، اظهار داشت: اروپایی‌ها ثابت کردند که به تعهدات خود پایبند نیستند، بنابراین ما نمی‌توانیم نسبت به بسته پیشنهادی و وعده آنها برای درمان برجام اعتماد داشته باشیم مگر آنکه اقدام عملی انجام شود.

جمهوری اسلامی حاضر به گفت‌وگو پیرامون موضوعات غیر برجام نیست

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران هیچ مذاکره و توافقی بر روی موضوعی دیگر نخواهیم داشت، ما یک بار درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود با 5+1 توافق کردیم و هر اقدامی هم باید در چارچوب توافق هسته‌ای انجام شود زیرا جمهوری اسلامی حاضر به گفت‌وگو پیرامون موضوعات دیگر نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی تاکید دارد اگر طرف‌های مقابل به تعهدات برجامی خود عمل کند، ما نیز به تعهدات برجامی خود عمل خواهیم کرد کما اینکه ایران پیش از این نیز متعهد بودن خود را اثبات کرده است. دوازده بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای را تایید کرده است.

گام سوم برجام در صورت تعلل اروپایی‌ها برداشته می‌شود

نقوی حسینی یادآور شد: اگر دولتمردان فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کنند طبیعی است که ایران در کاهش تعهدات برجام تجدید نظر خواهد کرد، اما در صورتی که اقدام عملی از سوی آنها انجام نشود قطعا گام سوم کاهش تعهدات را برخواهیم داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بسته پیشنهادی رئیس جمهور فرانسه هم زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که اروپایی‌ها نخستین گام عملی را بردارند، جمهوری اسلامی اعتمادی به وعده‌های اروپایی‌ها ندارد.

اروپایی‌ها باید به دنبال پرداخت بدهی برجامی خود باشند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور رئیس‌جمهور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در که هفته‌های آتی انجام می‌گیرد، گفت: چارچوب مواضع جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن است در صورتی که اروپایی‌ها به دنبال بیان مطالب جدید باشند یا پیگیر مذاکرات پیرامون مسائل موشکی و منطقه‌ای باشند، قطعا به سرانجامی نخواهند رسید؛ زیرا این موضوعات برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست. ایران در برجام طلب‌کار است و اروپایی‌ها باید تنها به دنبال پرداخت بدهی برجامی خود باشند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها