مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خوزستان:

کلانشهر اهواز باید به یک شهرموزه ویژه دفاع مقدس تبدیل شود

سردار «محمد علیپور» گفت: کلانشهر اهواز به دلیل نقش و جایگاه ویژه و ممتازی که در فرماندهی و پشتیبانی مستقیم در طول جنگ داشت، باید به یک شهرموزه ویژه دفاع مقدس تبدیل شود.
کد خبر: ۳۵۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ - 26August 2019
کلانشهر اهواز باید به یک شهر موزه ویژه دفاع مقدس تبدیل شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، ظهر امروز (دوشنبه) در جریان بازدید از مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز، ضمن تاکید بر حضور همه‌جانبه جامعه دانشگاهی در موضوعات دفاع مقدس، اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز به‌واسطه حضور و فعالیت در جغرافیای خوزستان، رسالت خطیری در این خصوص برعهده دارد.

وی افزود: کلانشهر اهواز به دلیل نقش و جایگاه ویژه و ممتازی که در فرماندهی و پشتیبانی مستقیم در طول جنگ داشت، باید به یک شهرموزه ویژه دفاع مقدس تبدیل شود؛ به‌گونه‌ای که ضمن پیشرفت شهری و ساخت‌و‌ساز‌های جدید، همچنان حافظ نمادها، تندیس‌ها و مکان‌هایی از دوران دفاع مقدس باشد که برای تاریخ و نسل امروز و فردا به یادگار بماند.

سردار علیپور ادامه داد: تدریس ۲ واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس در این مجموعه، استفاده از ظرفیت پژوهشی دانشگاه شهرداری برای دانشنامه دفاع مقدس و تاریخ شفاهی شهر‌های خوزستان، طراحی و ساخت محتوایی برای فضا‌های شهری و همچنین محوطه موزه دفاع مقدس و چاپ کتاب‌های مشترک، از جمله برنامه‌های مصوبی است که باید دنبال شوند تا به نتیجه مطلوب برسند.

همچنین در این بازدید، «اسماعیل احمدی‌فر» رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز نیز ضمن نوید خبر موافقت برای ارائه و تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس از ترم مهرماه در این مرکز آموزشی، گفت: این دانشگاه آمادگی کامل دارد تا در همه زمینه‌های مطرح شده با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان همکاری لازم را به عمل آورد.

خاطرنشان می‌شود، در این بازدید که در ادامه برنامه‌های تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و دانشگاه شهرداری اهواز صورت گرفت.

انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار