حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کاهش بودجه‌های فرهنگی به بهانه اقتصاد مقاومتی انحراف است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل عدم شناخت فرهنگ و یا برخی از سیاست‌های زودگذر اقتصادی و سیاست‌هایی که فقط به امروز فکر می‌کند، ما همواره با تصمیم درخصوص کاهش بودجه فرهنگی روبه‌رو شده‌ایم و این موضوع در مسیر اقتصاد مقاومتی و تعریف‌هایی که در این زمینه وجود دارد، انحراف ایجاد می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۰ - 28August 2019

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در خصوص رویکرد مجلس نسبت به هنر انقلاب اظهار داشت: رویکرد مجلس شورای اسلامی نسبت به هنر انقلاب، همواره مثبت بوده است و در برنامه ششم توسعه نیز شرایط خوبی را برای خرید آثار هنری فراهم کرده‌ایم. پیش از این نیز چنین قوانینی وجود داشته و دست همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نیز برای خرید آثار هنری باز است.

مباحث دفاع مقدس زیرساخت فرهنگ کشور است

وزیر اسبق آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خرید آثار فرهنگی و هنری مرتبط با دفاع مقدس از جمله موضوعاتی است که در برنامه ششم توسعه وجود دارد و دولت به اجرای آن مکلف است که امیدوارم همگی به این موضوع کمک کنیم؛ چراکه مباحث دفاع مقدس زیرساخت فرهنگی کشور است و موجب نشان دادن عظمت و جایگاه ایران اسلامی و جوانان و مردم خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در عرصه فرهنگ هرقدر بیشتر انجام شود، اسراف نشده و بلکه کم است؛ لذا در این زمینه نیازمند سرمایه‌گذاری گسترده هستیم.

کاهش بودجه‌های فرهنگی به بهانه اقتصاد مقاومتی انحراف است

وی حذف بودجه‌های فرهنگی به بهانه صرفه‌جویی و اعمال اقتصاد مقاومتی را رویکرد غلطی دانست و عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه فرهنگ خودباوری را بالا ببریم. فرهنگ اینکه می‌توانیم روی پای خودمان بیایستیم و در همه زمینه‌ها می‌توانیم موفق باشیم لذا باید ابتدا فرهنگ‌سازی را شکل دهیم تا بتوانیم مقاومت کنیم. متاسفانه به دلیل عدم شناخت فرهنگ و یا برخی از سیاست‌های زودگذر، اقتصادی و سیاست‌هایی که فقط به امروز فکر می‌کند ما همواره با تصمیم درخصوص کاهش بودجه فرهنگی روبرو شده‌ایم و این موضوع در مسیر اقتصاد مقاومتی و تعریف‌هایی که در این زمینه وجود دارد، انحراف ایجاد می‌کنند.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: ما همه کارها را انجام می‌دهیم تا فرهنگ را بالاببریم. اقتصاد را برای فرهنگ می‌خواهیم چراکه فرهنگ زیرساخت اقتصاد است و بنابراین هرقدر که بتوانیم کارها را به سمتی ببریم که ریشه‌های فرهنگی را تعمق دهیم، ما موفق خواهیم شد وگرنه اقتصاد فی‌نفسه کاری نمی‌تواند انجام دهد بلکه اقتصاد معیشت و زندگی را درست می‌کند تا فرهنگ ارتقا پیدا کند و لذا با کاهش بودجه‌های فرهنگی مخالفیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار