خواب شهادتی که محقق شد

شهید «محمد رشیدی» آن‌قدر عاشق شهادت بود که شهادت خود را در خواب دید و پس از آن قرض‌های خود را پرداخت و از هم‌رزمانش طلب حلالیت کرد.
کد خبر: ۳۵۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ - 27August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمد رشیدی» در  شهریور سال 1348 در روستای مریم‌آباد شهرستان ابرکوه متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان عدالت واقع در همان روستا به پایان رساند.

محمد به لحاف‌دوزی علاقه‌ی زیادی داشت و همین باعث شد که مدرسه را رها کند و به این شغل روی آورد. نوجوانی را پشت سر گذاشت و وارد دوره‌ جوانی شد. چند تن از دوستان محمد تصمیم گرفته بودند که به جبهه بروند. محمد هم با آن‌ها همراه شد.

این شهید سه ماه در جبهه‌ غرب و سه ماه در جبهه جنوب برای حفظ میهن و دفاع از آرمان‌های انقلاب تلاش کرد.

حمید حاجی‌زاده یکی از همرزمان شهید می‌گفت: محمد همیشه لفظ شهادت را به زبان می‌آورد. صبح یکی از روزها وقتی از خواب برخاست رو به من کرد و گفت دیشب در خواب دیدم که به شهادت رسیدم و تو زخمی ‌شده‌ای. آن‌قدر عاشق شهادت بود که باور کرده بود به شهادت خواهد رسید. قبلاً 350 تومان از من قرض گرفته بود و آن روز به اصرار آن پول را به من برگرداند و از همه حلالیت طلبید.

محمد در روز دهم فروردین سال 1367 در خط پدافندی منطقه غرب کشور در ارتفاعات شاخ شمیران به عنوان یکی از اعضای گردان حضرت امیرالمؤمنین (ع) در حال دفاع از میهن اسلامی‌ خویش بود که ترکشی به پای او اصابت کرد.

محمد عزیز زخمی ‌شد و درحالی‌که لفظ یا حسین و یا زهرا را به زبان می‌آورد به مقام والای شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها