وزیر اطلاعات:

هر قراردادی که منجر به سلطه بیگانگان شود، در اسلام جایی ندارد

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی با بیان اینکه هر قراردادی که منجر به سلطه بیگانگان شود، در اسلام جایی ندارد، گفت: امروز ایران اسلامی از این ایدئولوژی بهره می‌برد که برگرفته از خون شهیدان است و در برابر قلدری دیگران محکم می‌ایستد.
کد خبر: ۳۵۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ - 27August 2019

هر قراردادی که منجر به سلطه بیگانگان شود، در اسلام جای نداردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات، امروز سه‌شنبه (۵ شهریور) در مراسم گرامی‌داشت شهدای شهریور، با بیان اینکه قدرت یک کشور با توان دفاعی آن گره خورده است، اظهار داشت: ایران اسلامی امروز قدرت نظامی بسیار بالایی دارد و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی توانسته دشمن را از اندیشه تجاوز بازدارد.

وی افزود: امروز بسیاری از کشورهای اروپایی توان نظامی‌شان از ایران بالاتر است؛ اما اراده سیاسی ندارند و باید با آمریکا هماهنگ باشند. برخی کشورهای شرقی هم در هنگام ارائه اراده سیاسی خود، خودشان به تنهایی نمی‌توانند تصمیم بگیرند؛ این درحالی است که جمهوری اسلامی در راه آرمان‌های خود راحت تصمیم‌گیری می‌کند و اراده سیاسی دارد.

وی اراده سیاسی مستقل یک ملت را منحصر به توان نظامی آن کشور ندانست و گفت: این نگاه و روحیه یک ملت در برابر تهدیدهاست که بسترساز استقلال و اراده سیاسی یک ملت است و فرهنگ شهادت، ملت را در برابر قلدری دیگران مقاوم می‌کند؛ این چنین ملتی دیگران را تسلیم خود خواهد کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه هر قراردادی که منجر به سلطه بیگانگان شود، در اسلام جایی ندارد، گفت: امروز ایران اسلامی از این ایدئولوژی بهره می‌برد که برگرفته از خون شهیدان است و در برابر قلدری دیگران محکم می‌ایستد.

وی تصریح کرد: در قاموس اسلام پذیرش زندگی همراه با ذلت وجود ندارد و وقتی اعتقاد یک ملت این شد، دیگر کسی نمی‌تواند به آن زور بگوید.

حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: امام حسین (ع) در ۲ کلمه راهبرد خود را اعلام کرد؛ مرگ آری، تسلیم هرگز. این ۲ راهبرد، راهی است که یک ملت می‌تواند با آن به عزت دست یابد؛ اما ترس از مرگ، بستر را برای ذلت فراهم می‌کند. 

وی بیان داشت: وقتی حرف از کشته شدن در راه خدا در نزد ائمه اطهار (ع) می‌آمد، آن‌ها خم به ابرو نمی‌‌آوردند؛ همان‌گونه که امثال شهیدان رجایی و باهنر را نیز تهدید به مرگ کردند؛ اما آن‌ها در فراز و نشیب حوادث انقلاب، محکم به راه خود ادامه می‌دادند.

وزیر اطلاعات با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) فرموده‌اند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست؛ گفت: اگر فرهنگ شهادت فراموش شود، شهدا تاثیری بر ما ندارند؛ ولی وقتی فرهنگ شهدا زنده باشد، شهدا در پیمودن مسیر، راهنمای هستند.

اسرائیل جرأت حمله به لبنان را ندارد

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد: یک زمانی اسرائیل هیچ نگرانی نداشت که به لبنان تجاوز نظامی کند؛ اما امروز اسرائیل اگر به سوریه، مصر و... حمله کند، جرأت حمله به لبنان را ندارد؛ این فرهنگ شهادت است که لبنان را به این جایگاه رساند.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، با یک نقشه حساب‌شده، اراده خود را بر استکبار تحمیل می‌کند که این ثمره خون شهداست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار