مسکو: از افزایش توانمندی دفاع هوایی عراق حمایت می‌کنیم

سفیر روسیه در عراق اعلام کرد که مسکو از افزایش توانمندی‌های دفاع هوایی عراق حمایت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۵۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ - 27August 2019

مسکو: از افزایش توانمندی دفاع هوایی عراق حمایت می‌کنیمبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در عراق بر حمایت از این کشور تأکید کرد.

دفتر «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که الحلبوسی امروز سه‌شنبه میزبان سفیر مسکو در بغداد بوده است.

خبرگزاری عراق (واع) ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که در جریان این دیدار، طرفین روابط دوجانبه، افزایش همکاری مشترک در همه زمینه‌ها وفعال‌سازی دیپلماسی در سطح پارلمان‌ها از طریق تشکیل کمیته‌های دوستی مشترک را بررسی کردند.

الحلبوسی در این دیدار اعلام کرد که عراق خواستار افزایش همکاری با روسیه به ویژه در زمینه اقتصادی است؛ زیرا مسکو تجارب فنی و لجستیکی خوبی در اختیار دارد.

سفیر روسیه نیز تأکید کرد که برای افزایش توانمندی دفاعی هوایی عراق، از این کشور حمایت خواهد کرد.

مسئله افزایش توانمندی عراق در زمینه هوایی، پس از آن مطرح شده است که رژیم صهیونیستی اخیرا چند بار مواضع و انبارهای مهمات سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق را هدف قرار داده است.

پهپادهای صهیونیستی شامگاه یکشنبه سوم شهریور ماه جاری اعلام کرد که دو پهپاد اسرائیلی، پس از نقض حریم هوایی عراق، نیروهای الحشد را در 15 کیلومتری مرز با سوریه هدف قرار دادند که در پی آن، دو نیروی الحشد به شهادت رسیدند.

در همین ارتباط، یک فرمانده بلندپایه که در وزارت دفاع عراق حضور دارد، درباره علت رهگیری نشدن پهپادهای صهیونیست‌ها گفت که «رادارهای آمریکایی که دولت عراق برای حمایت از حریم هوایی خود وارد کرد، تحت کنترل نیروهای امریکایی قرار داشت که در کشور (عراق) حضور داشتند.

وی تصریح کرد که کنترل این رادارها از راه دور صورت می‌گرفت؛ به گونه‌ای که نیروهای آمریکایی برای ساعات طولانی با هدف ورود پهپادهای اسرائیلی، رادارها را از کار می‌انداختند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها