سرلشکر باقری:

قدرت بازدارندگی ایران مانع از اقدام آمریکا بعد از انهدام پهپاد «گلوبال هاوک» شد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اگر آمریکا بعد از انهدام پهپاد «گلوبال هاوک» تا پای تصمیم‌گیری علیه ما آمده و سپس به بهانه خنده‌دار اینکه تعدادی کشته می‌شوند از تصمیم خود منصرف شده، به دلیل قدرت بازدارندگی ما است.
کد خبر: ۳۵۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ - 28August 2019

باقریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در دومین جشنواره دانش و پژوهش نیرو‌های مسلح که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: هرچند امروز با مسایل و مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم که ریشه در دشمنی دیگران و مسایل مدیریتی خودمان دارد و حل آن‌ها نیازمند حرکت جهادی و گذر زمان است، اما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مستقل‌ترین کشور دنیا هستیم و بر‌ای رشد و پیشرفت هیچ مانعی نداریم؛ لذا باید شکرگزار چنین شرایطی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در جنگ  ۳۳ روزه گفت: اینکه رژیمی تا بن دندان مسلح با داشتن همه اختیارات جهانی و پول دنیا و تجهیزات به‌روز نظامی ۳۳ روز به طور شبانه‌روزی حمله می‌کند، اما در نهایت مجبور به عقب‌نشینی می‌شود و بعد در بررسی‌های خود گزارش می‌دهد که شکست خورده‌اند، بدون اندیشه و بدون انتقال تجربه دفاع مقدس امکان‌پذیر نبود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: ما مفتخر و متدین به دینی هستیم که ارزش بالایی برای دانش قائل است. در طول تاریخی که به عنوان تاریخ اسلامی شناخته می‌شود، قله‌های علم و دانش بشری در اختیار مسلمانان بوده است. از زمانی که امام جعفر صادق (ع) دانشگاهی با هزار دانشجو ایجاد کردند، علوم با مبنای اسلامی رو به توسعه گذاشت و مسلمانان تا پیش از غفلتی که انجام دادند در قله‌های رفیع علم و دانش قرار داشتند. امروز علومی که مبنای اسلامی دارند، از این توانمندی برخوردارند که به جایگاه سابق خود برگردند.

سرلشکر باقری افزود: استعمار جهانی با هدف عقب نگه داشتن جهان اسلام، همزمان با رشدی که در حوزه علمی گرفت، سایر کشور‌ها را در زمینه علمی عقب نگاه داشت و حکمرانی شاهان ظالم و نالایق بر کشورمان، موجب شد که به واردکننده علم تبدیل شویم و سال به سال عقب‌ماندگی ما بیشتر شود؛ البته این روند فقط تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت؛ زیرا پیروزی انقلاب اسلامی این باور را در ما ایجاد کرد که برای پیشرفت علمی، هیچ کمبودی نداریم و می‌توانیم به سرعت به قله‌های رفیع دست یابیم.

وی ادامه داد: البته گاهی اوقات فکر می‌کنیم که این اسلام و انقلاب است که به ما دِین دارند، لذا بعضا برخورد‌هایی می‌کنیم که در شأن ملت ما نیست؛ در حالی که طی ۴۰ سالِ گذشته، اتفاقات بزرگی مانند پیروزی در دفاع مقدس رخ داده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یادآور شد: در دفاع مقدس مشکلات کوچکی نداشتیم؛ زیرا یک کشور تا بن دندان مسلح با پشتیبانی ۳۰ کشور، به مردم مظلوم ما حمله کرد، اما بعد از هشت سال با دست خالی، صحنه جنگ را ترک کرد.

سردار باقری در ادامه با بیان اینکه چه کسی به ما یاد داد که طرح عملیات‌های بزرگی همچون فتح‌المبین و بیت‌المقدس را اجرا کنیم، افزود: جوانان این مرز و بوم با فکر و اندیشه و خلاقیت راه حل پیدا کردند و با ایثار و عمل و ظرفیت جوانی خود مشکلات را حل کردند؛ البته بعد از دفاع مقدس هم در حوزه دفاع و امنیت مشکلات زیادی داشتیم که همان نسل جنگ و جوانان، آن‌ها را حل کردند و اکنون گوشه‌ای از تفکرات انقلاب اسلامی، پیروزی در جنگ ۳۳ روزه، پیروزی انصارالله یمن و پیروزی بر داعش را رقم زده است.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر رژیم‌های سفاکی مانند عربستان به مردمِ دست خالی یمن حمله می‌کنند و این سرباز و بسیجی پابرهنه یمنیِ روز اول، امروز می‌تواند موشک، پهپاد و پدافند هوایی بسازد، پهپاد راهبردی دشمن را ساقط کند، جنگنده‌های «اف ۱۶» و «تورنادو» بزند و با پهپاد خود در عمق هزار و ۳۰۰ کیلومتری، مواضع دشمن را هدف قرار دهد، ناشی از روح و ریحانی است که از انقلاب اسلامی به آن‌ها رسیده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اگر آمریکا بعد از انهدام پهپاد «گلوبال هاوک» تا پای تصمیم‌گیری علیه ما آمده و سپس به بهانه خنده‌دار اینکه تعدادی کشته می‌شوند از تصمیم خود منصرف شده، به دلیل قدرت بازدارندگی ما است. در واقع این‌ها حاصل فکر ایرانی و تدابیر فرمانده معظم کل قواست. اینکه ملت ما علی‌رغم وجود همه مشکلات، در حوزه دفاع و امنیت سربلند بوده و اجازه وقوع جنگی را نداده‌اند به برکت انقلاب اسلامی است.

سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه هیچ مستشار خارجی در بخش نظامی کشورمان وجود ندارد و فکر، طرح و برنامه‌های دفاعی ما وارداتی نیست، تصریح کرد: در راه ارتقای توان پژوهشی هیچ محدودیتی نداریم و در موضوع پژوهش‌های غیر صنعتی هم همین‌گونه است؛ لذا تمام تلاش ما بر این اصل استوار است که برنامه‌های پژوهشی، مورد تأمین اعتباری قرار گیرد؛ البته مدیران پژوهشی هم باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی همچنین اظهار داشت: نیرو‌های مسلح ما با همه توانمندی‌ها با مجهولات فراوانی هم مواجه هستند. ما انقلاب کردیم و عنان کشور را به دست خودمان گرفتیم و در کنار آن فرصت‌های بی نظیری هم داریم. باید مسائل و مشکلات را به مجموعه‌های پژوهشی بیاوریم و از آن‌ها بخواهیم که به ما راه حل ارائه کنند و البته بستر لازم را هم فراهم کنیم. اگر جایی در نیرو‌های مسلح وجود دارد که رساله دکتری و پایان‌نامه به نیت اخذ نمره و مدرک نوشته می‌شود، استاد و دانشجو در قبال خون شهدا مسئول هستند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه باید حرکت جهادی در امور پژوهشی مد نظر قرار گیرد، گفت: پژوهشگران باید مانند رزمندگانی باشند که در خلیج فارس برای دفاع از مرز‌های آبی و توقیف شناور متخلف انگلیسی، با ناو انگلیسی دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها