امیر دادرس در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت پهپادی ایران برای تأمین امنیت منطقه

جانشین فرمانده کل ارتش پهپاد‌های ایران را پیام‌آور صلح، ثبات و امنیت برای منطقه غرب آسیا دانست و گفت: پهپادهای ما هر موقع که لازم باشد، برای امنیت‌آفرینی هم برای خودمان و هم برای منطقه به صحنه می‌آیند.
کد خبر: ۳۵۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ - 28August 2019

دادرسبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه هفدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای توانمندی‌های بی‌مانندی شده است و در همه عرصه‌ها متناسب با تهدیدات، آماده پاسخ‌گویی است.

وی با تأکید بر اهمیت ارتقای توان دفاعی کشور گفت: فرمانده معظم کل قوا از قبل تذکر‌های لازم را به نیرو‌های مسلح داده‌اند و مسیر را بر اساس راهبرد‌ها ترسیم کرده‌اند.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ما به واسطه داشتن نیروی انسانی با ارزش و توانمند، امروز از تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردار هستیم.

امیر دادرس ادامه داد: بسیاری از تجهیزات را در مانور‌ها ارائه می‌کنیم که این امر موجب قوت قلب ملت ما می‌شود و در واقع پیام‌آور صلح در منطقه است؛ البته خیلی از تجهیزات هم نیازی نیست که ارائه شوند.

وی عنوان کرد: همه بدانند که تجهیزات نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران متناسب با تهدیدات پیش‌بینی شده‌اند و اثرگذاری لازم را خواهند داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش همچنین با اشاره به تحریم‌ها گفت: امروز تحریم‌های موجود ما را مجبور کرده است که در وضعیتی قرار بگیریم که نیروی انسانی و بنیه خودمان را بیشتر از گذشته باور کنیم و آن را به صحنه بیاوریم.

امیر دادرس افزود: امروز در مرز‌های خودمان توانسته‌ایم با توانمندی بالا و به‌کارگیری تجهیزات، امنیت را تأمین کنیم. ما در مرز‌ها حاشیه الکترونیکی ایجاد کردیم و از این طریق خطا‌های انسانی در پایش‌ها و محاسبات را از بین برده‌ایم.

وی اضافه کرد: با استفاده از توانمندی‌های الکترونیکی ساخت داخل، کل مرز و حتی عبور و مرور‌های جزئی را تحت نظر داریم و آن‌ها را رصد می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: امروز روابط ما با همسایگان‌مان بسیار خوب است و نسبت به گذشته کمترین نگرانی را در مرز‌ها داریم.

امیر دادرس در پاسخ به سوالی درخصوص تولید پهپاد و کوادکوپتر گفت: سعی کرده‌ایم که در این زمینه از دشمنان پیشی بگیریم و هیچ چیز از آنان کمتر نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در عرصه پهپادی توانمندی‌های بزرگی از لحاظ کیفیت و کمیت داریم و هر موقع که لازم باشد، برای امنیت‌آفرینی هم برای خودمان و هم برای منطقه به صحنه می‌آیند.

جانشین فرمانده کل ارتش تأکید کرد: پهپاد‌های جمهوری اسلامی ایران پیام‌آور صلح، ثبات و امنیت برای منطقه غرب آسیا هستند.

امیر دادرس در ادامه با بیان اینکه منطقه ما هیچ نیازی به حضور نیرو‌های بیگانه ندارد، گفت: استکبار جهانی زمینه حضور خود را در منطقه با ناامنی و جنگ فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مدتی است که بخشی از رزمایش‌های ما با توجه به تجهیزاتی که در آن‌ها استفاده می‌شوند، آشکار نمی‌شوند و ما در این بستر بیشتر به اهداف خود می‌رسیم. اعتقاد داریم که قدرت واقعی‌تر آن قدرتی است که پنهان است؛ اما حساب شده و متناسب با نیاز‌ها تنظیم شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار