اولین شهید شهرستان ابرکوه که بود؟

شهید «سيد محمدرضا حقدوست» اولین شهید ابرکوه است که پرچم شهادت را در این شهرستان به اهتزاز درآورد.
کد خبر: ۳۵۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ - 28August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «سيد محمدرضا حقدوست» در شهریورماه متولد شد؛ بزرگ‌مردی از خطه شهیدپرور ابرکوه که برای اولین بار پرچم شهادت را در این شهرستان به اهتزاز درآورد.

وی در سن شش‌ سالگی تحصيلات ابتدايی خود را در مدرسه خواجه نظام الملک آغاز كرد. او طی تحصيلات خود دانش‌ آموزی مظلوم و از نظر اخلاقی نمونه بود.

تعطیلات تابستانی كلاس سوم ابتدايی قرآن را ختم كرد. دوران راهنمايی را طی می كرد كه انقلاب اسلامی ايران به وقوع پيوست او از همان آغاز در صفوف اوّل راهپيمايی شركت فعال داشت.

هميشه آرزوی شهادت و شاگردی جدش امام حسين (ع) را داشت حتی قبل از افشا شدن گروه‌های انحرافی، او مخالفت عجيبی با آن‌ها داشت. عقيده داشت كه اين گروهک‌ ها را گمراهی و غروری بزرگ در برگرفته است. البته ما او را مانند گلی می دانيم كه اين نهضت حسينی او را اینچنین عظيم و بزرگ پروراند بعد از گذراندن تحصيلات راهنمايی برای ادامه تحصيل به دبيرستان مولوی وارد شد.

او مي گفت ما بايد زندگی شهيدانمان را الگوی خود قرار داده تا بتوانيم راهشان را ادامه دهيم تا بتوانيم حاكم شدن الله را در تمام جهان به ثبوت برسانيم، به همين جهت و برای ادای دين خود برای اعزام به جبهه نام‌نویسی كرد. يک ماه آموزش خود را در كازرون گذراند و در تاريخ 28 دی‌ به ابركوه برگشت.

محمدرضا اسطوره‌ای بود از ايمان و مقاومت، مرتب از خدا و ايمان می گفت و سفارش‌های بسيار كه شما بايد صراط مستقيم را برگزينيد، در خط امام باشيد و خود را بسازيد كه امت ما بايد نجات‌ بخش تمام مستضعفان جهان باشد.

او به شهادت خود آگاهی داشت. در اين دو روز مرخصی مرتب از شهادت خود دم می زد و از خانواده خواهش می كرد كه بعد از او با صبر و استقامت و ايمان راهش را ادامه دهند ابتدا به اهواز اعزام و سپس ازآنجا به كربلای ايران (بستان) اعزام شد تا با خون خود حماسه عاشورا را بار ديگر متجلّی سازد و به تمام قابیل‌های جهان بگويند كه ما الله را انتخاب كرديم و برای همين هم از هيچ قدرتی واهمه نداريم چه رسد به قدرت پوشالی شما.

در نامه‌هايی كه به ما می نوشت آرزو كرده بود كه تمام افراد جامعه‌مان علی وار و زينب وار زندگی كنند و در مورد خود هميشه می گفت آرزوی من سه چيز است ايمان، جهاد، شهادت و شما كه به من علاقه داريد و خوبی مرا می خواهيد پس شما هم برايم چنين بخواهيد كه در اين صورت به بزرگ‌ترین سعادت‌ها رسيده‌ام.

سرانجام در روز 26 بهمن سال 1360 در سن 15 سالگی در تنگه چزابه به شهادت رسيد و اولین شهید سادات ابرکوه، اولین شهید دانش آموز و سومین شهید خردسال این شهرستان لقب گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار