از ابتدای مهر امسال صورت می‌گیرد؛

اعزام راویان دفاع مقدس حوزه کودک و نوجوان به مهدکودک‌ها و مدارس

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کارگاه قصه‌گویی ویژه فعالان حوزه کودک و نوجوان دفاع مقدس گفت: این افراد از ابتدای مهر برای روایت‌گری ویژه گروه سنی کودکان و نوجوان به مهد‌ها و مدارس اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۳۵۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ - 28August 2019

اعزام راویان دفاع مقدس حوزه کودک و نوجوان به مهدکودک‌ها و مدارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، کارگاه یک روزه قصه‌گویی ویژه فعالان حوزه کودک و نوجوان دفاع مقدس امروز 6 شهریور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند برگزار شد.

«مهدی رحیم‌آبادی» در حاشیه این مراسم گفت: تعدادی از فعالان حوزه دفاع مقدس و نویسندگان کودک این حوزه در این کارگاه حضور داشتند تا ضمن آشنایی با روش‌های قصه‌گویی، روش‌های انتقال مضامین دفاع مقدس و ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان را آموزش ببینند.

وی تصریح کرد: به افرادی که در این دوره یک روزه شرکت کردند گواهی‌نامه داده می‌شود تا از این ظرفیت بیشترین استفاده در مناسبت‌های مختلف در مهدها و مدارس و همچنین مراسم‌های و تجمعات سطح شهر برده شود.

همچنین مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند در حاشیه همین مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با بیان اینکه کانون صبغه اصلی قصه‌گویی کودک و نوجوان را دارد، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حواشی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برنامه‌های مختلفی را انجام می‌دهد که به نوعی آگاه‌سازی جامعه با فرهنگ قصه‌گویی است.

فرشته شکوهیان افزود: خیلی از کارهایی که به عنوان قصه‌گویی انجام می‌شود شاید چنان حرفه‌ای نباشد و ما احساس می‌کنیم که باید روی این موضوع کار کنیم. از همین رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان با سازمان‌های مختلف ارتباط می‌گیرد تا جامعه مخاطبین آنها را با اصول قصه‌گویی آشنا کند.

وی تصریح کرد: کارگاه امروز برای جامعه هدف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع بود، زیرا ما احتمال می‌دهیم این گروه که روایت‌گری مذهبی خواهند کرد نیاز دارند ‌نظم‌بندی شوند و یک آموزش مقدماتی را ببینند.

این مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم که هر آدمی با توجه به تجربه ارزشمندی که از زندگی خودش دارد می‌تواند خودش یک قصه‌گو باشد و در کوتاه‌ترین زمان و مکان ممکن بیشترین و ارزشمندترین اطلاعات را در اختیار اطرافیان خودش قرار دهد.

شکوهیان تصریح کرد: اگر روش قصه‌گویی موثر نبود هیچ‌گاه خداوند متعال قرآن را در قالب قصه بیان نمی‌کرد، از این‌رو ما معتقدیم که این روش موثر بیان تجربیات باید از یک جایی شروع شود و این آموزش‌ها شروع این راه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار