مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران:

محرم بیشترین ظرفیت را برای نزدیکی قلوب مردم دارد

حجت الاسلام سهرابی در همایش شمیم حسینی که در حسینیه دریانی‌ها برگزار شد، از محرم و صفر به عنوان بهترین فرصت برای نزدیکی قلب‌ها و محبت به مردم یاد کردند.
کد خبر: ۳۵۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ - 28August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حجت‌الاسلام سهرابی» مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، با حضور در همایش شمیم حسینی و در جمع اعضای هیات های مذهبی شمال غرب تهران، خدمتگزاری در دستگاه سیدالشهدا(ع) را از بزرگترین مقام هایی که می شود به آن دست یافت عنوان کرد و اظهار داشت: در قرآن، خداوند مقامی به پیامبرش معرفی می کند به نام مقام «محمود» و به او توصیه می‌کند که اگر می‌خواهی به این مقام برسی، بخشی از شب را به نماز و عبادت مشغول باش؛ که در واقع حقیقت این مقام محمود به «شفاعت» تعبیر شده است. یعنی کسی که به این مقام می‌رسد، می‌تواند نزد خدا شفاعت کند.

وی افزود: در زیارت عاشورا نیز از خداوند این مقام را طلب می‌کنیم. بزرگان به ما گفته‌اند که هر کسی در دستگاه سیدالشهدا(ع) خدمتگزاری می‌کند، ان شاالله به این مقام محمود رسیده است. چون به نحوی واسطه شده بین مردم و امام حسین(ع) و این مقام محمودی که در زیارت عاشورا طلب می‌کنیم، همان نوکری دستگاه امام حسین(ع) است که از خدا طلب می‌کنیم. هیاتی‌هایی که در این خیمه و بارگاه به مردم خدمت می کنند به این مقام رسیده‌اند و هر کس اخلاص بیشتری داشته باشد، فیض بیشتری نصیب او خواهد شد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، در ادامه غفلت از ظرفیت بزرگ این ایام را یادآور شد و گفت: محرم و صفر با خودش ظرفیت و پتانسیلی جهت خدمت رسانی دارد که متاسفانه ما از این فیض عظیم غفلت کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم از این فرصت بهترین استفاده را بکنیم. همیشه یک آسیب‌ها و انحرافاتی در هیات‌ها دیده می‌شود از قبیل علم کشی، قمه زنی و موارد دیگر، ولی واقعا درصد اندکی از تمامی هیات‌ها دچار این آسیب‌ها هستند؛ مشکل اصلی استفاده نکردن از ظرفیت، فرصت و پتانسیل بزرگی است که در این ایام با بی توجهی و غفلت از دست می‌رود.

سهرابی خاطرنشان کرد: فرصتی که در این ایام همه به عشق سیدالشهدا(ع) در این خیمه جمع می‌شویم و به برکت این بزرگوار، دل‌های ما به همدیگر نزدیکتر می‌شود، محبت ما به همدیگر بیشتر می‌شود و هر فیض و رحمتی که از جانب پروردگار قرار است نازل شود، ابتدا به دل‌های آن جمع توجه می‌کنند، که چقدر به همدیگر محبت دارند. چه هیات، چه فامیل و چه یک جامعه باشند. توجه می‌کنند که چقدر مردم نسبت به همدیگر مهربان‌اند و به همان میزان رحمت خداوند نازل می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها