روحانی در دیدار با خانواده شهیدان خالقی‌پور:

اگر ایثار خانواده شهدا نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد/ خانواده شهدا معلمان ما هستند

رییس‌جمهوری گفت: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان به‌ویژه خانواده‌هایی که چند شهید تقدیم کرده‌اند هستند و می‌دانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد.
کد خبر: ۳۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ - 11December 2014

اگر ایثار خانواده شهدا نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد/ خانواده شهدا معلمان ما هستند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی رییسجمهور شامگاه چهارشنبه بهطور سرزده در منزل خانواده شهیدان خالقیپور حضور یافت و با پدر، مادر و خانواده این شهیدان والامقام دیدار و گفتوگو کرد.

روحانی در این دیدار با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاریهای خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران گفت: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنان نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بیپایان نزد خدای متعال خواهد داشت.

رییسجمهوری تصریح کرد: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانوادههای معزز آنان بهویژه خانوادههایی که چند شهید تقدیم کردهاند هستند و میدانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمیشد.

روحانی افزود: مهمتر از هدیه کردن فرزندان در راه اسلام، روحیه بلند خانواده شهداست که به راه و مسیری که برگزیدند افتخار میکنند و تردیدی در درست بودن اعتقادشان ندارند و امروز هم اگر خطری اسلام و انقلاب را تهدید کند، باز هم فرزندان خود را برای حفاظت از آرمانهایشان تقدیم خواهند کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم ادامهدهنده راه شهیدان عزیزمان باشیم، تصریح کرد: خانواده شهدا معلمان ما هستند و برای ما افتخار است که در خدمت خانواده شهدا باشیم.

در این دیدار پدر شهیدان خالقیپور با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و فرزندانش گفت: ما خانواده شهدا پای کار انقلاب هستیم و در راه اسلام و انقلاب هراندازه که لازم باشد جانفشانی خواهیم کرد.

وی با بیان این بیت از فردوسی که «اگر همه سر به سر تن به کشتن دهیم – از آن به که کشور به دشمن دهیم»، گفت: ما به مسیری که در راه اسلام برگزیدیم و تقدیم فرزندانمان در راه اسلام و انقلاب افتخار میکنیم.

لازم به ذکر است، اولین شهید این خانواده شهید داود خالقی پور متولد ۱۳۴۴ در سال ۱۳۶۲ طی عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت رسید؛٬ دو شهید دیگر این خانواده رسول و علیرضا متولدین ۱۳۴۶ و ۱۳۵۰ بهطور همزمان در سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه، عملیات پاسگاه زید در جنوب کشور در کنار یکدیگر به فیض شهادت نائل آمدند.

رییس جمهوری در این دیدار که حجتالاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییسجمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری نیز حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود به خانواده شهیدان خالقیپور اهدا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار