تشکر وزیر خارجه پاکستان از مواضع ایران در قبال کشمیر

وزیر امور خارجه پاکستان، از موضع‌گیری تهران در حمایت از مردم کشمیر تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر: ۳۵۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ - 28August 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت اطلاع‌رسانی دولت پاکستان روز چهارشنبه در توییتی نوشت: شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفته است که از ایران بابت موضع‌گیری قدرتمندش در حمایت از مردم سرکوب‌شده کشمیر قدردان است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه (30 مرداد) در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، در بخش پایانی سخنان خود به موضوع کشمیر اشاره کردند و با ابراز ناراحتی از وضع مسلمانان این منطقه گفتند: ما با دولت هند روابط خوبی داریم اما انتظار و توقع از دولت هند این است که سیاستی منصفانه در قبال مردم نجیب کشمیر در پیش بگیرد و به مردم مسلمان این منطقه زور گفته نشود.

رهبر انقلاب اسلامی وضعیت کنونی منطقه کشمیر و اختلافات هند و پاکستان در این زمینه را نتیجه اقدامات انگلیس خبیث به هنگام خروج از شبه قاره هند دانستند و گفتند: انگلیسی‌ها برای استمرار درگیری در کشمیر، تعمداً این زخم را در این منطقه برجای گذاشتند.

اخیرا روابط پاکستان و هند در پی لغو وضعیت ویژه خودمختاری کشمیر از سوی دولت هند دچار تنش شده‌ است. عمران خان، نخست وزیر پاکستان نسبت به وقوع «کشتاری جدید» در این منطقه به جامعه جهانی هشدار داده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها