معرفی کتاب؛

«تا نقطه پرواز» زندگی معلم و روحانی شهید «حسینقلی کماسی»

کتاب «تا نقطه پرواز» زندگی معلم و روحانی شهید «حسینقلی کماسی» است که توسط «محمود وضیع» به رشته تحریر در آمده است.
کد خبر: ۳۵۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ - 30August 2019

«تا نقطه پرواز» زندگی معلم و روحانی شهید «حسینقلی کماسی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، کتاب «تا نقطه پرواز» زندگی معلم و روحانی شهید «حسینقلی کماسی» است که توسط سرهنگ پاسدار «محمود وضیع» به رشته تحریر در آمده است.

نثر روان و صمیمی این کتاب، خواننده را به گرمی با خود به پیش می‌برد و گام به گام آدمی را با زندگی سراسر پیام این شهید عزیز، آشنا می کند.

این کتاب با دوران تحصیل در مقطع ابتدایی که زندگی اجتماعی شهید است آغاز می‌شود سپس با دوران تحول و تعلیم و معلمی او، دوران طلائی طلبگی اش تا نقطه عطف زندگی، که همان حرکت و هجرت معنوی او به سوی جبهه‌ها و سرانجام نقطه پرواز که همان اوج و عروج شهید است پایان می‌پذیرد و آغازی برای هدایت‌گری جامعه می‌شود.

شهید «حسینقلی کماسی» در جایگاه معلمی، آموزگاری نمونه و در لباس روحانیت، آیتی متعهد و در میدان نبرد و دفاع مقدس، سربازی دلاور و سروی سرافراز است.

«حسینقلی کماسی» یکی از 72 تن شهید روحانی استان خراسان شمالی است که در کنار 3 هزار شهید استان چون نگینی می درخشد. او نه تنها در زمره شهدای روحانی جای دارد بلکه می‌توان او را از طبقه شهدای فرهنگی، فرماندهان جنگ، فعالان عرصه جهاد سازندگی، خیرین مسجدساز، پیشکسوتان مبارز در دوران ستم شاهی، جامعه ورزشکاران و دیگر اقشار بسیجی به شمار آورد.

قسمتی از متن کتاب «تا نقطه پرواز»:

«منطقه‌ای که حضور داشتند، جلوتر از تپه‌های الله اکبر بود، هنوز بستان آزاد نشده بود. از دوم مرداد سال 1360 تا اوخر شهریور ماه همان سال، عملیاتی جهت آزادسازی بستان صورت می‌گیرد. دو شب قبل آن مصادف می‌شود با شهادت شهیدان رجایی و باهنر که قرار بود همان شب 8 شهریور عملیات انجام شود. حدود ساعت 10 شب لغو عملیات را اعلام می‌کنند و دو روز بعد دهم شهریور عملیات آغاز می شود. کماسی در همین عملیات از ناحیه گوش مجروح می شود».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها