لبیک یا حسین در محرم با کتاب؛

کتاب‌های پیشنهادی «قدر ولایت» برای محرم

انتشارات «قدر ولایت» کتاب‌های منتشره خود را در موضوع قیام امام حسین (ع) و پیام‌های عاشورا را در قالب دو طرح و با تخفیف ویژه، برای هیئت‌های عزاداری سراسر کشور عرضه می‌کند.
کد خبر: ۳۵۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ - 29August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، قابل توجه هیأت‎های عزاداری، موسسه فرهنگی هنری «قدرولایت»، کتاب‌های منتشره خود را در موضوع قیام امام حسین (ع) و پیام‌های عاشورا در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و عموم معرفی می‌نماید. این کتابها را هیأتها می‌توانند به دو صورت از موسسه دریافت نمایند.

یک: به صورت امانی برای برپایی نمایشگاه کتاب ویژه دهه اول محرم  دو: به صورت خرید قطعی با تخفیف ۵۰ درصد جهت اهدا به عزاداران حسینی. برای آگاهی از شرایط کتابهای امانی با تلفن‌های 66411151- 66970212 تماس حاصل نمایید.

کتابهای بخش عموم:
۱-قیام و حیات حسینی

قطع وزیری، 528 صفحه، 9000 تومان؛ این کتاب دربارة کربلا با رویکرد عزّتمدارانه و افتخارآمیز که مورد تأکید رهبر معظم اسلامی می‌باشد نوشته شده است. در این کتاب، ویژگیها و شخصیت امام حسین(ع)؛ زمینه‌های قیام آن حضرت؛ دلایل قیام از نگاه امام حسین(ع)؛ چگونگی قیام و واقعه عاشورا؛ اصول نهضت و قیام امام‌حسین(ع)؛ پیام آوران عاشورا و در مورد امام سجاد علیه‌السّلام و رفتار آن حضرت در کربلا و نیز سرگذشت یکصدتن از صحابی سیدالشهداء مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

ویژگیها: کامل بودن یک دوره واقعه کربلا و شناخت شخصیت امام‌حسین(ع). 2- ارائه شناسنامه نسبتاً جامع از صحابی امام‌حسین(ع).

۲- (زینب سلام الله علیها) پیام آور عاشورا

قطع پالتویی، در 64 صفحه با قیمت 4000 تومان؛ این کتاب با توجه به نقش تأثیرگذار حضرت زینب سلام الله علیها در ماندگاری و حفظ ابعاد مختلف واقعه کربلا، تهیه و منتشر شده است.

مباحث این کتاب از دیدگاه حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه‌ای تهیه گردیده است و تلاش شده است تا تأثیر ویژه پیام آور عاشورا که بسان یک رسانة پر قدرت، علاوه بر تبیین واقعة کربلا، در حفظ. حراست از تحریف آن، کوشیده است، بدرستی بیان شود. این کتاب در عین اختصار، با زیبایی و جامعیت، این نقش را تشریح نموده است.

3- زنان عاشورایی و دختران شیطان

قطع وزیری، 104 صفحه، 2000 تومان؛ این کتاب،‌روایتی است از نقش مثبت و منفی زنان در حادثة عاشورا. دختران و زنان، الگوهای خوب و نمونه‌های بد عاقبت را بایستی جلوی روی خود داشته باشند. در این کتاب زنان عاشورایی، معرفی شده و سرگذشت و نقش آنان در حادثه ماندگار کربلا مورد بررسی قرار گرفته است. در مقابل دختران و زنانی نیز بودند که نقش کاملاً تخریبی و منفی را به عهده گرفتند.

ویژگیها: حکایتی بودن نوشتار.2-روان و جذاب بودن.

کتاب‌های بخش جوان و نوجوان:
۱- قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب

قطع وزیری، 40 صفحه، هر جلد4000 تومان؛ مجموعه 10 جلدی «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» شامل 50 قصه (هر جلد 5 قصه) از دوران نوجوانی شهدای بزرگ دفاع مقدس است. این قصه‌ها در موضوعهای مختلف رفتار فردي، عبادي، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی انتخاب شده‌اند و سنین وقوع اين خاطرات اغلب مطابق سنین نوجوانان و جوانان (13-17 سالگی) است. نوجوانان و جوانان احساس مشابهت و تطابق وضعیت خود با آنان را کرده و تشویق می‌شوند تا از این الگوها، پیروی و به آنها تأسّی کنند. نام هر جلد برگرفته از یکی از قصه‌های شاخص مطرح شده در آن جلد است.

ويژگيها: 1- زبان جذّاب قصّه‌گویی. 2- واقعی بودن قصّه‌ها. 3- تصویرگری زیبا و جذّاب چهار رنگ.

2- نذر عجیب

قطع: وزيري تعداد صفحات: 32 صفحه چاپ اوّل: 1395 قيمت: 8000تومان بازنویسی: شیوا سلامت؛ اين داستان بر اساس حديث « جنود عقل و جهل» از كتاب « اصول كافی» نوشته شده است و ضمن آن دقت در رفتار و اهتمام به انجام اعمال خوب و پرهيز از خصوصيات بد و منفي بر اساس اين حديث تأكيد شده و دو كتاب مهم «اصول كافی» و «جنود عقل و جهل» هم معرفی شده‌اند. اگر چه اين كتاب برای نوجوانان تدوين شده اما برای جوانان و عموم قابل استفاده و دارای جذابيت است.

ويژگي‌ها: 1- تبديل حدیث به داستان برای نزديک شدن به فهم نوجوانان. 2- تصاوير چهار رنگ و جذاب

کتابهای بخش کودکان:
1- کربلا این جاست پدر

قطع: خشتی تعداد صفحات: 36 صفحه چاپ اوّل: 1396 قيمت: 10000تومان نویسنده: سعیده اصلاحی تصویرگر: نساجی. در این کتاب «فاطمه» فرزند شهید مدافع حرم، سردار«مصطفی صدرزاده» از معلمش معنای «مدافع حرم» را می‌پرسد و معلم او نیز به دنبال راهی ست تا سوال فاطمه را به بهترین و کامل ترین شکل پاسخ گوید. و ضمن آرامش بخشیدن به آلام او، نقش او را در ایستادگی در برابر ستمگران زمان یادآوری می‌کند.

به همین منظور اجرای نقش حضرت رقیه (س) در نمایش عاشورایی دانش آموزان دبستان به «فاطمه» واگذار می‌شود و ... ماجرای داستان شکل می‌گیرد.


1- ویژگی‌ها: - قابلیت اجرا در مدارس کشور. 2- موضوع مهم روز یعنی تجلیل از مدافعان حرم. 3- ربط موضوع مدافعان حرم با عاشورا

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها