امیر بنی‌طرفی:

چین و روسیه پیشنهاد فروش جنگنده به ایران را داده‌اند

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح درباره موضوع خرید جنگنده پس از پایان تحریم‌های تسلیحاتی با بیان اینکه روس‌ها و چینی‌ها پیشنهاداتی را به ما داده‌اند، گفت: کشور‌های مختلفی به ما پیشنهاد می‌دهند و درباره آن بحث و مذاکره هم صورت می‌گیرد، اما همه این‌ها منوط به آن است که پایان این تحریم فرا برسد.
کد خبر: ۳۵۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ - 29August 2019

چین و روسیه پیشنهاد فروش جنگنده به ایران را داده‌اندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عبدالکریم بنی‌طرفی» مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح در حاشیه نمایشگاه هوافضای روسیه (ماکس۲۰۱۹) با بیان اینکه هدف از حضور در این نمایشگاه ارائه صنعت هوایی کشور در بین سایر کشور‌های صاحب تکنولوژی است، اظهار داشت: عرصه هوایی نماد مدیریت توسعه یافته و همچنین توسعه علم و تحقیق یک کشور است، هر کشوری که در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد، دیگران به گونه دیگری روی آن حساب باز خواهند کرد چراکه این صنعت Hightech و پیچیده است.

وی اظهار داشت: وقتی در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشیم، در سایر صنایع مانند خودرو و ... مشکلی نخواهیم داشت.

پرواز جت آموزشی کوثر۸۸ در دوره بعدی نمایشگاه ماکس

بنی‌طرفی افزود: این دومین سال است که اینجا غرفه گرفته‌ایم، از جمله تجهزاتی که به نمایش گذاشته‌ایم، جت آموزشی کوثر۸۸ است، البته خود هواپیما را نتوانستیم بیاوریم، اما انشالله در دوره بعدی حتما آن را برای پرواز خواهیم آورد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح در پاسخ به این سوال که بنا بود کوثر ۸۸ در این دوره به انجام نمایش پروازی بپردازد، خاطرنشان کرد: تست‌های این هواپیما هنوز تمام نشده است؛ بنابر استاندار‌های صنعت هوانوردی تست‌های یک هواپیما پس از تکمیل ممکن است دو تا سه سال طول بکشد، اما ما تلاش داریم که این هواپیما را اینجا بیاوریم و نمایش دهیم.

وی ادامه داد: از دیگر محصولاتی که به این نمایشگاه آورده‌ایم، ریزقطعات و پره‌های موتور هواپیما است که تکنولوژی ساخت آن بسیار بالا است.

 انعقاد چند تفاهم‌نامه در حوزه صادرات محصولات

امیر بنی طرفی در خصوص استقبال از محصولات ارائه شده از سوی ایران در این نمایشگاه، گفت: البته اولین سالی است که ما وارد این عرصه شده‌ایم، اما تا به امروز چند تفاهم نامه با چند شرکت منعقد شده، البته همه تجهیزاتی را که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ایم با هدف صادرات است و برای فروش عرضه شده است.

رئیس سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح افزود: تجهیزات و محصولات بسیار زیادی داریم، اما آنچه را که مجاز هستیم برای صادرات اقدام کنیم، تجهیزاتی است که در این غرفه به نمایش درآمده است.

تولید مشترک هواپیمای آموزشی با یک کشور دوست

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون همکاری‌های مشترک در حوزه صنعت هوایی بین ایران و سایر کشورها، تصریح کرد: ما به دنبال همکاری مشترک به عنوان یک راه حل بسیار خوب هستیم و نه‌تنها در اینجا بلکه در ایران هم با برخی کشور‌ها در حال صحبت هستیم. در حوزه ساخت هواپیما می‌خواهیم با یکی از کشور‌های دوست در زمینه تولید مشترک هواپیمای آموزشی کار کنیم.

امیر بنی‌طرفی با بیان اینکه در حوزه پهپاد یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های جهان هستیم و به برخی از کشور‌های جهان هم صادرات داریم، اظهار داشت: حتی کشور روسیه هم درخواست برخی پهپاد‌ها را از ما داشته‌اند که باید آن را بررسی کنیم و مجوز‌های لازم را برای آن اخذ کنیم.

جنگنده کوثر در حال تولید است

رئیس سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آخرین وضعیت تولید جنگنده کوثر نیز عنوان کرد: کارخانه و خط تولید جنگنده کوثر را راه‌اندازی کرده‌ایم، البته هنوز تحویل نداده‌ایم، اما کار متوقف نیست و در حال انجام است. هواپیما و تجهیزات و ملزومات آن مانند موتور، ایجکشن سیت (صندلی پران) و اویونیک در حال تولید است. فقط هم ما نیستیم بلکه ده‌ها و شاید صد‌ها شرکت در حال همکاری با ما هستند.

چین و روسیه پیشنهاد فروش جنگنده به ما داده‌اند

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحریم‌های تسلیحاتی بر اساس برجام تا ۱۴ ماه دیگر برداشته خواهد شد و آیا موضوع خرید جنگنده در دستور کار قرار دارد یا خیر؟ گفت: کشور‌های مختلفی به ما پیشنهاد می‌دهند و درباره آن بحث و مذاکره هم صورت می‌گیرد، اما همه این‌ها منوط به آن است که تاریخ پایان تحریم‌های تسلیحاتی فرا برسد.

امیر بنی طرفی در پایان خاطرنشان کرد: روس‌ها و چینی‌ها پیشنهاداتی را به ما داده‌اند، البته ما هم پیشنهادات خودمان را داریم، منتهی همه این‌ها در حد مذاکره و صحبت است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار