رئیس ستاد مردمی سالگشت سردار شهید «کاوه»:

احیای هویت گلزار شهدا پیامدهای فرهنگی خوبی به همراه خواهد داشت

سردار سید مجید ایافت ضمن تشکر از حسن تدبیر شهردار مشهد در اطاعت از فرامین رهبری در خصوص احیای هویت گلزار شهدا، ابراز امیدواری کرد که این حرکت فرهنگی پیامدهای خوبی به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۵۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ - 29August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرا رسیدن سی و سومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار «محمود کاوه» فرمانده لشکر ویژه شهدا، آئین رونمایی از المان مزار این فرمانده شهید خراسانی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» معاون اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسن رجب زاده» فرمانده لشکر عملیاتی پنج نصر، سرهنگ «مهدی خویشاوندی» معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع)، جمعی از یادگاران دفاع مقدس و خانواده شهدا امروز در قطعه شهدای آرامستان بهشت رضا برگزار شد.

سردار ایافت رئیس ستاد مردمی سی و سومین سالگشت سردار شهید «محمود کاوه» در این مراسم با اشاره به انتقاد رهبر انقلاب اسلامی از طرح یکسان سازی گلزار شهدا در سراسر کشور اظهار داشت: این انتقاد باعث شد تا در خصوص یکسان سازی گلزار شهدا تجدید نظر بشود و برای احیای هویت گلزار شهدای آرامستان بهشت رضا که مدفن 5 هزار و هفتصد شهید این خطه از کشورمان است اقدام شود.

وی افزود: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب، شهردار مشهد دستور داد تا کمیته خاصی کار پژوهشی را در این حوزه انجام دهند.

ایافت ادامه داد: شهرداری مشهد با همت، انگیزه و پشت کار طرحی را ارائه کردند که در آن مزار پنج هزار و 700 شهید مدفون در گلزار شهدای بهشت رضا با نظر خانواده شهدا و پشتیبانی شهرداری مشهد به شکل مناسبی مجددا ساماندهی شود و این ساماندهی برای مزار سرداران شهید نیز با طرح های مجزایی انجام خواهد شد.

این فرمانده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: فرهنگسرای پایداری از سوی شهرداری مشهد برای تحول در گلزار شهدا ماموریت پیدا کرده است. تا کنون نمونه هایی از طرح های ارائه شده در قطعه شهدا به اجرا در آمده تا خانواده شهدا برای انتخاب المان برای مزار شهدای خود از آن الگو بگیرند.

وی در پایان ضمن تشکر از حسن تدبیر شهردار مشهد در اطاعت از فرامین رهبری در خصوص احیای هویت گلزار شهدا، ابراز امیدواری کرد که این حرکت فرهنگی پیامدهای خوبی به همراه خواهد داشت.

در ادامه این مراسم شرکت کنندگان با حضور در مزار سردار سرلشکر پاسدار «محمود کاوه» از المان مزار این فرمانده شهید رونمایی کردند.

همچنین جمعی از شرکت کنندگان با حضور بر مزار «محمد کاوه» پدر سردار شهید «محمود کاوه» با قرائت فاتحه یاد و خاطره او را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار