امیر صباحی‌فرد:

پدافند هوایی در مسیر پیشرفت قرار دارد/ هزینه تسلیم بسیار سنگین‌تر از هزینه مقاومت است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به مقابله ایران با دشمن در جبهه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت: هزینه تسلیم شدن، بسیار سنگین‌تر از هزینه مقاومت است.
کد خبر: ۳۵۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ - 30August 2019

دشمن از ترس نیرو‌های مسلح ایران ماشین جنگی خود را در ۲۰۰ مایلی تنگه هرمز متوقف کرده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به مناسبت در پیش بودن سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی در مراسم امروز نمازجمعه تهران به ایراد سخن پرداخت.

امیر صباحی‌فرد که بعنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه سخن می‌گفت، با اشاره به نقش‌آفرینی پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: پدافند هوایی با وجود کمبود‌ها در حال تبدیل شدن به یک قدرت در منطقه است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: قطار پدافند هوایی در ریلی قرار گرفته است که نمی‌توان توقفی برای آن متصور شد.

وی با بیان اینکه دشمن در منطقه جنگ را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با شدت دنبال می‌کند، گفت: هزینه تسلیم شدن، بسیار سنگین‌تر از هزینه مقاومت است.

امیر صباحی‌فرد عنوان کرد: اگر امروز آمادگی و رصد بی نقصِ تحرکات دشمن و برخورد قاطعانه با دشمنان باعث پشیمانی آن‌ها می‌شود و دشمن ماشین جنگی خود را در فاصله ۲۰۰ مایلی تنگه هرمز متوقف کرده است و جرأت وارد شدن به حریم کشورمان را ندارد به واسطه هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و هوشیاری نیرو‌های مسلح کشور است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: اگر دشمن احساس می‌کرد که ایران در حوزه دفاعی ضعف دارد، بدون تردید به کشورمان حمله می‌کرد؛ اما خوب می‌داند آمادگی رزمی ایران قابل آزمودن نیست.

وی افزود: دنیا می‌داند ما دنبال جنگ افروزی نیستیم، اما اگر دشمن دچار توهم تجاوز شود، سیلی محکمی از جایی که تصور نمی‌کند خواهد خورد و پایان مخاصمه در اختیار او نخواهد بود.

امیر صباحی‌فرد در ادامه به سامانه‌های پیشرفته پدافندی ساخت متخصصان کشورمان اشاره و عنوان کرد: به همت جوانان این مرز و بوم سامانه موشکی برد بلند و راهبردی «باور ۳۷۳» را عملیاتی کردیم که یکی از مزیت‌های این سامانه، بومی بودن آن است. این سامانه کاملا سازگار با شرایط محیطی کشور طراحی شده و قادر است در حداقل زمان عملیاتی شود و طوری طراحی شده که اجازه تغییرات لازم برای بهینه‌سازی و نسخه پیشرفته‌تر را هم می‌دهد.

وی ادامه داد: سامانه برد متوسط «۱۵ خرداد» هم یکی دیگر از سامانه‌های پدافند هوایی است که قادر به درگیری با انواع هواگرد‌هاست. همچنین بازآماد «رادار فلق» با برد ۴۰۰ کیلومتر و انواع سامانه‌های فرماندهی و شبکه ارتباطی امن و دفاع سایبری بومی ازجمله مواردی است که حضور پایدار در صحنه نبرد را برای پدافند فراهم کرده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: پیشرفت پدافند هوایی در حوزه پهپاد هم بسیار شگفت‌انگیز بوده و مجموعه پدافند هوایی ارتش در حال تبدیل شدن به قطب قدرت پهپاد کشور است. امروز ما مجهز به انواع پهپاد‌های بومی با قابلیت حمل انواع مهمات هستیم.

امیر صباحی‌فرد در ادامه بیان کرد: ما به دنبال جنگ نیستیم، اما امنیت کشور خط قرمز ما است و در این حوزه هیچ معامله و مماشاتی با کسی نداریم و عمق نفوذ راهبردی ایران در حال تقویت است و هیمنه آمریکا رو به افول است.

وی گفت: معتقدیم امنیت منطقه با مشارکت کشور‌های منطقه قابل تأمین است و حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای و حضور رژیم غاصب صهیونیستی در خلیج فارس موجب چالش و ناپایداری امنیتی خواهد شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: قویاً به به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس توصیه می‌شود که در سیاست‌های امنیتی خود تجدید نظر کرده و از ائتلاف با رژیم صهیونیستی پرهیز کنند که این به صلاح همه است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها