امام جمعه عسلویه:

شهیدان رجایی و باهنر الگویی برای مسئولان هستند

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد گفت: شهیدان رجایی و باهنر با وجود عمر کوتاه مسئولیت خود به مردم خدمت و طوری عمل کردند که برای ما الگو شدند و به گردن ما و مسئولان حق دارند.
کد خبر: ۳۵۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ - 30August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سید علی هاشمی‌نژاد» امام جمعه عسلویه در خطبه‌های امروز نماز جمعه با گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این دو مرد بزرگ با وجود عمر کوتاه مسئولیت خود به مردم خدمت و طوری عمل کردند که برای ما الگو شدند و به گردن ما و مسئولان حق دارند.

امام جمعه عسلویه در ادامه، ۱۲ شهریور روز مبارزه با استعمار انگلیس و سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری را گرامی داشت و افزود: رئیسعلی دلواری دلاورمرد خطه جنوب و استان بوشهر است و تا دنیا دنیاست، نام او ساری و جاری است.

وی همچنین با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم به برگزارکنندگان مراسم عزاداری توصیه کرد: همه توجه کنند باید حضور پای منبر با شور و شعور و معرفت باشد. منبر را از دست ندهید. بعضی اهل عزاداری و هیئت هستند اما پای منبر نمی‌آیند. اول باید منبری باشید، بعد هیئتی؛ باید پای منبر بنشینید تا معرفت پیدا کنید.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: منبری‌ها هم باید توجیه شوند  که حول محور وحدت منبر بروند؛ اگر غیر از این باشد مردود است. کلمه‌ای که تفرقه ایجاد کند، نگویند. حادثه عاشورا سیاسی و منبر باید سیاسی باشد، اما وحدت مهم است.

وی با بیان اینکه نباید مزاحمتی برای مردم ایجاد شود، افزود: بلندگوها باید طوری باشد که برای مردم ایجاد مزاحمت نکند؛ می‌خواهیم ثواب کنیم، باعث ناراحتی مردم نشویم.

امام جمعه عسلویه گفت: حادثه کربلا مثل بسیاری از وقایع تاریخی با تحریفاتی روبه‌رو بوده است و تحریفاتی در این حادثه عظیم و تربیتی صورت گرفته است. تحریف یعنی منحرف کردن چیزی از مسیر اصلی یا تغییر دادن و یا تبدیل کردن یک موضوع که این تحریف ممکن است در لفظ یا معنی باشد.

وی افزود: در تحریف لفظی آن است که لفظ یا عبارت را حذف یا اضافه کنند و تحریف معنوی، معنای عبارت را به میل خود نقل کردن است. قرآن یهودیان را بزرگترین تحریف‌کنندگان دانسته و یهود، قهرمان تحریف است و یهودیان حقایق را دگرگون و تحریف می‌کنند.

هاشمی نژاد بیان کرد: خبرگزاری‌های بزرگ دنیا در دست یهودی‌هاست، هرچه دلشان می خواهد بیان می‌کنند و دوست دارند حقایق را وارونه جلوه دهند. شیعه باید بصیر باشد، زیرا دشمنان می‌خواهند واقعه کربلا را تحریف کنند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هیئت دولت افزود: رهبر انقلاب فرمودند اولویت مسایل کشور باید فرهنگ و اقتصاد باشد. ما در این دو مقوله مشکل داریم. دشمن در این دو زمینه با حساب و کتاب وارد شده و تا حدودی هم موفق بوده است. کلید اصلی حل مشکلات تولید داخل است.

وی اضافه کرد: باید تولید داخل اساس کار مسئولان باشد، باید مسایل کشور اولویت بندی شود و قوای سه گانه و ملت باید منویات رهبر انقلاب اسلامی را عملیاتی کنند. پیش‌بینی‌ها و آینده‌نگری‌های رهبری، حیرت‌انگیز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها