یمنی‌ها مرکز تجمع نیروهای ائتلاف سعودی را هدف قرار دادند

منابع رسانه‌ای جمعه شب اعلام کردند که محل تجمع نیروهای ائتلاف سعودی در مرز با یمن هدف چهار موشک یمنی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۵۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷ - 30August 2019

یمنی‌ها مرکز تجمع نیروهای ائتلاف سعودی را هدف قرار دادندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع رسانه‌ای جمعه شب اعلام کردند که محل تجمع نیروهای ائتلاف سعودی در مرز با یمن هدف چهار موشک یمنی قرار گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین این موشک ها از نوع زلزال بوده که تجمع نیروهای سعودی را منهدم کرده است.

به گزارش رسانه های یمنی، این افراد در گذرگاه مرزی علب در مرز یمن با عربستان هدف حمله موشکی قرار گرفته اند.

المیادین به شمار دقیق کشته و زخمی ها در میان نیروهای سعودی اشاره ای نکرده است.

نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب نیز اتاق مشترک عملیات مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در جیزان واقع در جنوب غرب عربستان را هدف یک فروند موشک بالستیک قرار دادند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن هفته گذشته نیز اعلام کرد؛ مرکز تجمع نیروهای متجاوز سعودی در عسیر؛ دیگر منطقه جنوبی سعودی با هفت فروند موشک بالستیک زلزال ۱تخریب شده است.

در هفته‌های گذشته، مراکز نظامی مناطق جنوبی عربستان شامل جیزان، نجران و عسیر هدف گسترده حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است؛ به طوری که موشک‌های پاتریوت قادر به رهگیری و انهدام آنها نبودند.

یگان پهپادی یمن در سه ماه گذشته، ۵۰ عملیات علیه مقرهای نظامی، پایگاه‌ها و تأسیسات دشمن انجام داده که از جمله ۱۶ مورد آن به فرودگاه أبها، ۱۴ مورد به فرودگاه جیزان، ۱۱ مورد به فرودگاه نجران و ۹ مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.

همچنین در ماه جولای (تیر)، ۲۳ عملیات توسط یگان پهپادی یمن انجام شده که ۱۸ مورد آن با موشک «قاصف ۲k» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بوده است.

امارات متحده عربی یکی از متحدان و اعضای اصلی ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان بوده است اما شواهد و تحرکات نیروهای این کشور، نشان می دهد که بتدریج در صدد خروج از این ائتلاف است.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای جنگ علیه مردم یمن در سال۱۳۹۴ تشکیل شد و با حمایت نظامی، مالی و لجستیکی از گروههای داخلی و حملات گسترده توپخانه ای و عملیات هوایی، این کشور را به ویرانه ای تبدیل کرده و علاوه بر خسارت به زیرساخت های یمن، هزاران غیرنظامی را در این کشور به خاک و خون کشیده است؛ هرچند تاکنون نتوانسته به اهداف خود برسد و زمزمه هایی برای خروج از این جنگ خانمان سوز به گوش می رسد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار