شیخ اکرم الکعبی:

قدرت رویارویی با رژیم‌صهیونیستی را داریم

دبیرکل نجبا گفت: چهار هزار عملیات تصویربرداری شده علیه نیروهای آمریکایی داریم؛ پس دارای قدرت رویارویی با رژیم صهیونیستی نیز هستیم.
کد خبر: ۳۵۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ - 31August 2019

عناصر اسرائیل با پاسپورت آمریکایی به عراق می‌آیند/ قدرت رویارویی با رژیم‌صهیونیستی را داربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دبیرکل مقاومت اسلامی نجبا در جریان مصاحبه با شبکه «دجله» ضمن اشاره به حملات اخیر صورت گرفته به پایگاه‌های سازمان بسیج مردمی اظهار داشت: هدف اصلی از این بمباران‌ها، تضعیف عراق است که در صورت تکرار حملات، یقیناً پاسخ خواهیم داد و در این رابطه، شیوه‌های متعددی را در نظر داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی»، جلسه سران مقاومت با روسای سه‌گانه عراق را نیز مرتبط با تحرکات نظامیان بیگانه در خاک این کشور اعلام کرد و گفت: نخست وزیر بعد از عملیات «ارادة النصر» که خودش بر آن اشراف داشت، دریافت که یک نیروی خارجی به دنبال احیای داعش است.

وی در ادامه با اشاره به شهادت فرمانده ارشد کتائب حزب الله در حمله پهپادی به منطقه القائم خاطرنشان ساخت: شهید ابوعلی الدبی در مرز سوریه مورد هدف قرار نگرفت بلکه در راه بازگشت از شهر القائم و در خاک عراق به مقام رفیع شهادت نایل شد.

پشت پرده حملات هوایی به پایگاه‌های حشد الشعبی

مقام عالی‌رتبه مقاومت عراق، حملات انجام شده به پایگاه‌های حشد الشعبی تشریح کرد: بر اساس اطلاعات دقیق، تمامی بمباران‎ها با توافق دوجانبه بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین صورت گرفت.

شیخ اکرم الکعبی افزود: اگر با ظرافت بیشتری به اتفاقات نگاه کنیم؛ زمان این حملات با شروع عملیات پاکسازی کمربند امنیتی بغداد، وادی حوران و صحرای الانبار از بقایای داعش همزمان شد.

وی همچنین به هدف قرار گرفتن پهپاد بیگانه بالای مقر تیپ ۱۲ سازمان بسیج مردمی اشاره کرد و گفت: تیپ ۱۲ حشد الشعبی توسط نجبا تاسیس شد؛ ولی در حال حاضر تحت فرماندهی خود حشد الشعبی است و همین سازمان از سقوط هواپیمای بدون سرنشین در کمربند امنیتی بغداد خبر داد.

وجوب تقلید عراق از فتوای حرمت آیت‌الله العظمی حائری

دبیرکل مقاومت اسلامی نجبا، فتوای حرمت آیت الله العظمی «سید کاظم حائری» نسبت به حضور نظامیان آمریکایی در عراق را لازم الاجرا دانست و تاکید کرد: عمل به فتوای مرجع عالی‌قدر تقلید هم بر مقلدین و هم بر غیر مقلدین ایشان در کشور واجب است.

شیخ اکرم الکعبی ادامه داد: بر همه سیاستمداران عراق است که به فتوای آیت الله العظمی حائری عمل کنند و اگر این امر محقق نشود، نجبا به آنچه بر عهده‌اش نهاده شده عمل خواهد کرد.

سفر عناصر صهیونیست با گذرنامه آمریکایی به عراق

وی در بخش دیگر این گفت‌وگو، با بیان اینکه «موضع آنها در مواجهه با اشغالگران آمریکایی و صهیونیستی تغییری نکرده است»، تاکید کرد: به طور دقیق حضور صهیونیست‌ها در سفارت و پایگاه‌های ایالات متحده آمریکا را زیر نظر داریم و اعلام می‌کنم که اسراییلی‌ها با پاسپورت آمریکایی وارد عراق می‌شوند.

آمادگی برای مقابله با رژیم‌صهیونیستی

مقام عالی‌رتبه مقاومت عراق افزود: چهار هزار عملیات تصویربرداری شده علیه نیروهای آمریکایی داریم، پس دارای قدرت رویارویی با رژیم صهیونیستی نیز هستیم.

شیخ اکرم الکعبی، واشنگتن را به سوء استفاده از اوضاع بحرانی عراق متهم و تاکید کرد: آمریکایی‌ها در مناطق مختلف با عناوین گوناگون از جلمه عناصر اطلاعاتی، نیروهای مارینز و... حضور دارند و تعداد دقیق‌شان را حتی ترامپ نمی‌داند.

نقشه ضد‌ایرانی واشنگتن در عراق و موضع بغداد

وی با اشاره به نقشه ضدایرانی آمریکا برای حکومت مرکزی عراق گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند عراق طبق سیاست‌های آنان رفتار کند ولی بدانند که تئوری فعالیت بغداد تحت اراده واشنگتن غیر ممکن است.

دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء تاکید کرد: هنگامی که همه از یاری عراق سر باز زدند، این جمهوری اسلامی بود که درهای خود را بر ما گشود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال مجری که «مرجع تقلید نجباء کیست» پاسخ داد: صراحتاً اعلام می‌کنیم که این جنبش امتداد فکر شهیدین صدرین است که از حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای تقلید می‌کند و به هیچ وجه این را مخفی نمی‌کنیم.

جدیدترین تصمیم نظامی نجبا در سوریه

شیخ اکرم الکعبی در ادامه این گفت‌وگو به موضوع حضور نجبا در کشور سوریه پرداخت و اظهار داشت: ما می‌دانستیم که هجوم و توطئه علیه سوریه، در عراق هم تکرار خواهد شد و این‌گونه نیروهایمان را بر اساس وجدان انسانی و تکلیف شرعی به سوریه فرستادیم.

وی حضور رزمندگان نجبا در سوریه را مغایر با قانون اساسی عراق ندانست و خاطرنشان کرد: البته از سه ماه قبل در حال خروج از سوریه هستیم، چراکه ارتش سوریه قدرت خود را بازیافته است.

نجباء پس از تحریم‌های آمریکا

مقام عالی‌رتبه مقاومت عراق همچنین با "مدال افتخار" توصیف کردن گنجانده شدن نجبا در لیست ترور ایالات متحده، اقدام واشنگتن را نسبت به فعالیت این جنبش در خاک عراق، "بی‌اثر" اعلام کرد.

شیخ اکرم الکعبی در این باره اظهار داشت: ما شعار "از جهاد اصغر به سمت جهاد اکبر" را پس از نابودی داعش مطرح کردیم و منظور ما فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای تقویت ارتباط با ملت عراق است؛ اما در صورتی که بخواهیم وارد عرصه سیاسی شویم نیز آمریکا توان منع ما را نخواهد داشت.

ارتش شناسنامه عراق است

وی در بخش پایانی گفت‌وگوی خود به حاشیه‌های اخیر به وجود آمده نسبت به جایگاه ارتش در عراق اشاره کرد و گفت: نجبا قبل تاسیس حشد الشعبی در کمربند امنیتی بغداد از عراق دفاع کرده است و از همان لحظه اعلام کردیم که نمی‌خواهیم جایگزین ارتش عراق باشیم.

دبیرکل مقاومت اسلامی نجبا، ارتش را شناسنامه عراق خواند و تصریح کرد: در واقع، این آمریکایی‌ها بودند که ارتش عراق را تضعیف کردند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار