عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عدم رغبت اروپایی‌ها برای اجرای سازوکار اینستکس مشهود است

احمد صفری با اشاره به عملکرد غیرقابل قبول اروپایی‌ها در توافق برجام، وعده‌های آن‌ها برای اجرایی شدن سازوکار اینستکس را نیز بی اثر خواند.
کد خبر: ۳۶۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ - 01September 2019

عدم رغبت اروپایی‌ها برای اجرای سازوکار اینستکس مشهود استاحمد صفری عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه منافع مشترک اروپایی‌ها با آمریکا مانع از تلاش آن‌ها برای تحقق اهداف و سیاست‌های برجام است، اظهار داشت: اروپایی‌ها هم مانند آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند؛ لذا نباید به ماندن آن‌ها در این قرارداد و یا به انجام تعهداتشان در این خصوص دلخوش باشیم.

وی در ادامه با توجه به اینکه اروپایی‌ها نمی‌توانند به‌طور مستقل و به دور از هرگونه اظهارنظر آمریکایی‌ها در مورد روند برجام تصمیم‌گیری و عمل کنند، افزود: از سیاست‌های مهم و بزرگ اروپایی‌ها همسو بودن با آمریکایی‌هاست؛ چراکه عدم همراه بودن آن‌ها با آمریکا می‌تواند منافع‌شان را به خطر بیاندازد.

این مقام مسوول با اشاره به تلاش‌های تیم مذاکره کننده و دستگاه دیپلماسی کشورمان، گفت: ایران باید با اقتدار و بدون توجه به وعده‌های اروپا گام‌های بعدی خود را در راستای کاهش تعهدات برجامی را محکم‌تر بردارد و تا زمانی که اروپایی‌ها ثابت نکنند پایبند به تعهدات هستند، ما باید شرایط را به زمان قبل از توافق برجام برگردانیم.

این نماینده خانه ملت، گشایش اقتصادی در امور ملت و کشور را در گرو برنامه‌ریزی و اقدام قاطعانه مسوولان دانست و گفت: با خارج شدن آمریکا از برجام اروپایی‌ها قادر به انجام هیچ‌کاری نیستند و نمی‌توانند در راستای ادامه همکاری با ما در توافق برجام قدم بردارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیات مقام معظم رهبری در خصوص چگونگی برخورد با طرف‌های اروپایی توافق برجام، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه «مذاکره با آمریکا سم مضاعف است»، راه را از بیراهه به ما مسوولان نشان دادند؛ لذا نباید با تعامل و گفت‌وگو با کشورهایی که توان مشاهده اقتدار و موفقیت ایران اسلامی را ندارند، وارد مذاکره شد.

صفری با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها نمی‌توانند نقشی در بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان ایفا کنند، گفت: ما باید با اقتدار هرچه تمام گام‌های بعدی خود در خصوص کاهش تعهداتمان در برجام را برداریم و با آگاهی و شناخت نسبت به ماهیت اروپایی‌ها، بدون چشم داشت و توجه به خارج از مرزهای کشور، برای رونق در تمام عرصه‌های کشورمان، خودمات تلاش کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار