مجتهدزاده خبر داد؛

برگزاری طرح «اکسیر» با محوریت سواد رسانه‌ای در خانه فرهنگ «دردار»

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از برگزاری طرح «اکسیر» با محوریت سواد رسانه‌ای به منظور توانمندسازی خانواده‌ها در مقابل تهدیدات و خطرات جانبی فناوری‌های جدید ارتباطی و فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ - 01September 2019

مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اظهار داشت: با توجه به خلأ موجود در زمینه آموزش سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها و صیانت از کانون خانواده، ضرورت دارد تا به آموزش‌های جدی در این زمینه پرداخته شود؛ چرا که هرگونه بی‌توجهی در این خصوص می‌تواند تاوان سنگینی به دنبال داشته باشد.

مجتهدزاده افزود: سواد رسانه‌ای به افراد جامعه کمک می‌کند تا ساختار دانشی قوی‌تری درباره رسانه‌ها به دست آورند و توانایی تشخیص مرز بین جهان واقعی و جهان رسانه‌ای در افراد ایجاد شود.

برگزاری طرح «اکسیر» با محوریت سواد رسانه‌ای در خانه فرهنگ دردار

وی افزود: وقتی از سطح بالایی از سواد رسانه‌ای برخوردار باشیم، در واقع نقشه روشنی در دست داریم که کمک می‌کند در جهان رسانه‌ای راه را بهتر پیدا کرده، تجارت و اطلاعات مفیدی کسب کنیم و بتوانیم با تسلط بر این پیام‌ها، هوشیارانه کنترل زندگی خود را به دست گیریم.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: طرح اکسیر با همکاری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس و خانه فرهنگ «دردار» و با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها در راستای خودکنترلی در برابر رسانه‌ها و آموزش مهارت‌های لازم به آن‌ها با موضوعات راهکارهای شناسایی اخبار کذب، نحوه فعالیت موثر و کنشگری در فضای مجازی و پیشگیری از فریب در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش دفاع‌پرس، علاقه‎مندان برای شرکت در این برنامه می توانند روز فردا (دوشنبه) ساعت 10:30 به خانه فرهنگ دردار واقع در خیابان ری، خیابان شهید موسوی (دردار)، کوچه اعتماد مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار