مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس از بارزترین موفقیت‌ها و نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی است

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: دفاع مقدس از بارزترین موفقیت‌ها و نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی است که کشورمان را در تمامی عرصه‌ها بیمه کرده است.
کد خبر: ۳۶۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ - 01September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در  جلسه رؤسای بانک‌ها و بیمه‌های خصوصی استان که در اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی سمنان برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای بزرگ برای ملت ایران است که با مرور هر نقطه از آن می‌توان درس‌های زیادی آموخت و آن را در زندگی به‌کار گرفت.

وی با بیان اینکه عزّت و اقتدار ایران اسلامی مرهون مجاهدت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: دفاع مقدس از بارزترین موفقیت‌ها و نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی است که کشورمان را در تمامی عرصه‌ها بیمه کرده است.

سلامی بیان داشت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعدی می تواند نقش به سزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اندیشه های ناب اسلامی ایفا كند و تجربیات گرانب‌های به دست آمده در هشت سال دفاع مقدس باید به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب و آیندگان انتقال یابد.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس سمنان گفت: مهمترین وظیفه و تکلیف آحاد جامعه حفظ فرهنگ دفاع مقدس بوده، زیرا امنیت کنونی کشور در گروی جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس به دست آمده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای برگزاری باشکوه هفته دفاع مقدس باید به نحو مطلوب انجام شود، عنوان کرد: ما هر چه داریم به لطف ایثار و فداکاری رزمندگان است و باید هرچه درتوان داریم برای زنده نگاه داشتن این ایام به کار بگیریم.

سلامی  بیان داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار، رشادت و شهادت طلبی باشد و همه  باید تلاش کنیم تا هفته دفاع امسال که با ماه محرم تقارن دارد به نقش ویژه فرهنگ عاشورای حسینی در جنگ تحمیلی پرداخته شود.

در پایان مقرر شد فضاسازی فرهنگی و تبلیغی بانک‌ها متناسب با هفته دفاع مقدس و ماه محرم، بهره‌گیری از نرم‌افزار چند رسانه‌ای بنیاد در شبکه بانک‌های استان، برگزاری دوره آموزشی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان به صورت حضوری و غیرحضوری، تدوین کارنامه عملکرد بانک‌ها در دوران دفاع مقدس، حمایت و پشتیبانی از پویش کارمندی میز من، سنگر من، جمع‌آوری و مستند‌سازی تجربیات و خاطرات رزمندگان شبکه بانکی در هفته دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار