فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای ثامن‌­الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه:

شهدا بهترین الگوی جوانان در چله دوم انقلاب خواهند بود

سردار «سیدحسن مرتضوی» گفت: باید جوانان امروز ایران اسلامی با شناخت و درس گرفتن از جوانان دوران دفاع مقدس که بی شک سردار شهید «محمود کاوه» به عنوان یکی از برترین الگو‌های جوانان آن دوران است و از برجستگی­‌های شخصیتی و اخلاقی برخوردار بود در جهت اعتلای انقلاب اسلامی در چله دوم انقلاب گام بردارند.
کد خبر: ۳۶۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ - 01September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار «محمود کاوه» فرمانده لشکر ویژه شهدا و شهدای عملیات «کربلای 2» با حضور سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید حسن مرتضوی» فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای ثامن‌­الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسن رجب‌­زاده» فرمانده لشکر عملیاتی پنج نصر، یادگاران دفاع مقدس و خانواده شهدا امروز در مجتمع فرهنگی آیه­‌ها برگزار شد.

سردار مرتضوی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدا اظهار داشت: امروز در شرایطی به سر می‌­بریم که بواسطه از خودگذشتگی شهدا، ایثارگران و جانبازان و صبر خانواده شهدا پرچم پر افتخار ایران اسلامی در جهان اسلام به اهتزاز درآمده است.

وی افزود: اگر امروز در غرب آسیا جبهه مقاومت اسلامی و راهبرد مقاومتِ فعال، باعث انزوا، شکست و مهار استکبار جهانی شده بواسطه ایثار شهدا بوده است.

فرمانده قرارگاه منطقه­‌ای ثامن‌­الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه خاطر نشان کرد: امروز این افتخار را داریم که چله اول انقلاب را با موفقیت پشت سر بگذاریم و در راستای بیاینه گام دوم انقلاب که منشور انقلاب اسلامی است و توسط امام حاضر انقلاب ترسیم و تبیین شده، حرکت کنیم.

وی ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم فرمان معظم له را در بیانیه گام دوم مبنی بر استفاده همه جانبه از جوانان برای بن­‌بست شکنی و پیش‌­روندگی انقلاب اسلامی و نقش‌­های متفاوتی را که تعریف کردند عملیاتی کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: جوانان در چله اول انقلاب، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و آن را تثبیت کردند و حماسه دفاع مقدس را با افتخار و اقتدار رقم زدند. باید جوانان امروز ایران اسلامی با شناخت و درس گرفتن از جوانان دوران دفاع مقدس که بی شک سردار شهید «محمود کاوه» به عنوان یکی از برترین الگوهای جوانان آن دوران است و از برجستگی­‌های شخصیتی و اخلاقی برخوردار بود در جهت اعتلای انقلاب اسلامی در چله دوم انقلاب گام بردارند.

وی تأکید کرد: شهید کاوه در عنفوان جوانی در برابر دشمنان داخلی و خارجی چنان بلوغ، نبوغ و استعدادی از خود نشان می­‌دهد که در کوتاه‌­ترین زمان ممکن رزمندگان را از سراسر کشور متوجه شخصیت اخلاقی، معنوی و نظامی خود می‌­کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای ثامن‌­الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه ادامه داد: وجه تمایز شهید کاوه با بسیاری از فرماندهان در دفاع مقدس این بود که توانست در آنِ واحد با همه قومیت­‌ها و همه مذاهب در سرزمین­‌های ناشناخته این کشور به مجاهدت بپردازد.

مرتضوی گفت: او توانست در آغازین روزهای انقلاب اسلامی با مجاهدت خاموش خود شرایطی را به وجود بیاورد که دشمنان تا بن دندان مسلح را که چشم طمع بر خطه کردستان و آذربایجان غربی داشتند ناامید کند. شخصیت سردار شهید کاوه به گونه‌­ای بود که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها شناخت بیشتر این شهید والامقام را مورد تأکید قرار دادند.

این فرمانده ارشد نیروی زمینی سپاه با اشاره به ضرورت معرفی شهدا به نسل حاضر انقلاب متذکر شد: باید تلاش کنیم نیازمندی­‌های جوانان را در گام دوم انقلاب با شناخت و تبیین شخصیت چند بُعدی شهید کاوه و امثال او برطرف کنیم تا اعتماد، اطمینان، عزم و اراده در آنها شکل بگیرد و گام دوم انقلاب را محکم‌تر، قوی­‌تر و دقیق‌­تر تا رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی بر دارند.

مرتضوی در پایان گفت: پیام مراسم بزرگداشت سردار شهید کاوه به جبهه مقاومت اسلامی این است که همگان می­‌توانند نیاز خود را از شخصیت برجسته شهید «کاوه» دریافت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار