معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد؛

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح جامع پدافند غیرعامل در ایران

«عزیزالله خسروجردی» با اشاره به تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در همه استان‌های کشور، میزان پیشرفت فیزیکی طرح جامع پدافند غیرعامل در سطح کشور را ۵۰ درصد عنوان کرد.
کد خبر: ۳۶۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ - 01September 2019

پیشرفت 50 درصدی طرح جامع پدافند غیرعامل در ایران

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «عزیزالله خسروجردی» جانشین معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، صبح امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: بالاترین مجموعه در عرصه پدافند غیرعامل در کشور کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور است که به نوعی سازمان پدافند غیرعامل مجری سیاست‌های این کمیته است.

وی با اشاره به اینکه ریاست کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور با رئیس جمهور است، گفت: تعدادی از اعضای این کمیته وزیر کشور، وزیر دفاع، معاون رئیس جمهور و تعدادی از فرماندهان نظامی کشور هستند.

جانشین معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: همه برنامه‌ها و سیاست‌های مربوط به پدافند غیرعامل در این کمیته مطرح، بررسی و تصویب می‌شود و برای دستگاه‌های کشوری و لشکری لازم‌الاجرا است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور ریاست این کمیته را به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تفویض اختیار کرده‌اند افزود: دبیری این کمیته با سازمان پدافند غیرعامل کشور است و بالاتر از این مجموعه در حوزه پدافند غیرعامل کشور نداریم.

خسروجردی با اشاره به تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در همه استان‌های کشور بیان کرد: ۳۱ استان قراردادها بسته شده است و در کشور نزدیک ۵۰ درصد مطالعات توسط مجریان و دانشگاه‌ها انجام شده است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی طرح جامع پدافند غیرعامل در سطح کشور را ۵۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال جاری مطالعات را در سطح کشور به پایان برسانیم که با جدیت دنبال می‌شود.

جانشین معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در حالی حاضر طرح جامع پدافند غیرعامل استان کرمان تکمیل شده است و استان مازندران هم با حضور استاندار به تصویب رسیده است، استان زنجان ۹۰ درصد پیشرفت دارد و بخش قابل توجهی از استان‌ها بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند.

وی خواستار همکاری با شرکت مجری برای تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر شد و بیان کرد: صفر تا ۱۰۰ پدافند غیرعامل هر استان با مدیرکل پدافند غیرعامل است و مطالعات هم زیر نظر مدیرکل پدافند انجام می‌شود.

خسروجردی با اشاره به تفاهم نامه وزیر کشور و رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: بر این اساس مقرر شد ۵۰ درصد هزینه‌ها توسط سازمان پدافند غیرعامل و ۵۰ درصد هم توسط وزارت کشور تأمین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها