عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مذاکره با غربی‌ها دستاوردی برای ملت و کشور نخواهد داشت

سیدمحسن علوی با تاکید بر اینکه مذاکره با غربی‌ها هیچ دستاوردی برای ملت و کشور ما ندارد،‌ گفت: کلید حل مشکلات ما اقتصاد مقاومتی است و همه وظیفه داریم در کنار دولت در تحقق بیانات حضرت امام خامنه‌ای تلاش کنیم.
کد خبر: ۳۶۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ - 02September 2019

///سیدمحسن علوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر گونه مذاکره با دولتمردان آمریکایی را منتفی دانست و اظهار داشت: اگر اروپایی‌ها به تعهدات یازده‌گانه خود هرچه زودتر عمل نکنند، ایران گام سوم کاهش تعهدات خود را محکم‌تر برمی‌دارد؛ چراکه ما در تحقق پیشبرد اهداف کلان ملی با کسی تعارف نداریم.

این مقام مسوول با توجه به این نکته که هرگونه دلبستگی برخی مسوولان به غربی‌ها خیانت به ارزش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: به حق که سازش‌ناپذیری در برابر دشمن و ظلم در کنار عزت‌طلبی مهم‌ترین درس مکتب عاشوراست. آموزه‌ای بزرگ که امروز بعد از حادثه عظیم بسیار نیازمند تاثیر از آن هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها همچون آمریکایی‌ها هیچ تمایلی به سرانجام توافق برجام ندارند، گفت: این روزها شاهدیم که کشورهای غربی و به خصوص مقامات فرانسوی، همان نقش پلیس بد را برای کشاندن ایران پای میز مذاکره بازی می‌کنند، به نحوی که رئیس جمهور آن کشور سخن از مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم با ایران می‌زند. اما نه‌تنها فرانسوی‌ها بلکه سایر کشورهای اروپایی باید بدانند که طبق فرموده رهبری، هر نوع مذاکره‌ای منتفی است و جمهوری اسلامی خود را به دام تله آن‌ها نمی‌اندازد.

نماینده مردم شهرستان لامرد در مجلس شورای اسلامی، سیاست‌های اروپایی‌ها را همچون سیاست‌های دولتمردان آمریکا عنوان کرد و گفت: اگر اروپایی‌ها به تعهدات یازده‌گانه خود هر چه زودتر عمل نکنید، ایران گام سوم کاهش تعهدات خود را محکم‌تر بر می‌دارد. این مردم ایثار، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و حرف زور را از مکتب عاشورا آموختند و تن به ذلت نمی‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به مشکلات اقتصادی کشور که عمده آن‌ها به واسطه تحریم‌های غربی‌ها به وجود آمده است، رسیدگی به امور مردم و تلاش برای کاهش معضلات آن‌ها را از وظایف مهم و اساسی مسوولان دانست و تصریح کرد: کلید مشکلات ما اقتصاد مقاومتی است و همه وظیفه داریم در کنار دولت در تحقق بیانات حضرت امام خامنه‌ای تلاش کنیم؛ اما اینکه عده‌ای از اقتصاد مقاومتی به معنای کم خوردن و زجر کشیدن تعبیر می‌کنند، بی‌انصافی و خیانت به کسانی است که درصدد هستند تا با تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باری را از روی دوش مردم و به خصوص قشر مستضعف جامعه بردارند؛ لذا مسولان باید با درک صحیح از معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی برای تحقق این مسئله مهم تلاش کنند.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه تا زمانی که چشم و دل برخی مسوولان به خارج از مرز‌های کشور باشد، مشکلاتمان کم نخواهد شد، تصریح کرد: در واقع مجلس باید با تمام قدرت و بنیه پشتیبان مردم و منافع ملی کشور باشد و از دستگاه دیپلماسی در جهت افزایش تعامل و همکاری با کشور‌های همسایه حمایت و از سوی پیدا کردن به سمت مذاکره با غربی‌ها منع کند؛ در حقیقت مرتفع شدن مشکلات ملت و کشور در گرو بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و قطع امید از کشور‌هایی است که در مسیر رشد و رونق کشور ما در تمام عرصه‌ها یک قدم هم برنمی‌دارند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار