مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان:

برگزاری ویژه برنامه «حماسه زینبی» در هفته دفاع مقدس

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: به منظور بیان شاخص‌ها و الگوهای دوران دفاع مقدس و انقلاب، ویژه برنامه حماسه زینبی در هفته دفاع مقدس در ادارات برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ - 01September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، «فاطمه السادات حسینی» امروز ١٠ شهریور در شورای راهبردی مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: ویژه برنامه «حماسه زینبی» با رویکرد آگاه‌سازی و معرفی جایگاه شهدا و خانواده‌های آنها، با روشی متناسب با روحیات نسل جوان در راستای معرفی الگوهای دفاع مقدس و انقلاب اقدام می‌کند.

وی اظهارداشت: لازم است که مربیان روایتگری در بین بانوان تربیت شوند تا بتوانند بین الگوهای دفاع مقدس با جوانان ارتباط برقرار کرده و در این رابطه با شیوه بیان مناسب و بیان همراه با جاذبه نسبت به معرفی هر چه بیشتر ارزش‌های دفاع مقدس اقدام کنند.

وی بر نامگذاری بوستان‌ها، بزرگراه ها و معابر به نام شهدای زن و الگوهای مقاومت تاکید کرد و ادامه داد: لازم است که نقش بانوان و جایگاه مشارکتی زنان در رسالت امروز و تبیین رسالت دیروز به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان به فعالیت گردان نانوای خانوک زنان، پشتیبانی جنگ در استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در استان برای معرفی هر چه بیشتر این گردان و فعالیت‌های آنها اقدام کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: جنگ برای بسیاری از همسران، دختران و خانواده‌های جانبازان به ویژه جانبازان اعصاب و روان تمام نشده است و در بازدیدها و دلجویی از خانواده های شهدا و ایثارگران باید به این خانواده ها نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
وی گفت: امیدواریم در این فضا بتوانیم کار اثرگذاری انجام داده و جایگاه عشق و علاقه‌ای که به امام حسین (ع) داریم را به خوبی به نمایش بگذاریم.

ویژه برنامه «حماسه زینبی» از هفته دفاع مقدس در کرمان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، پیوند بین 8 سال دفاع مقدس با محرم و اربعین را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: همایش و راهپیمایی جهانی اربعین در معرفی جایگاه فرهنگی اربعین به خوبی نقش داشته و ارتباط بسیار خوبی بین شیعیان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد معرفتی و شناختی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد، گفت: نقش بانوان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس باید در مدارس، دانشگاهها و در بین بانوان شاغل هر چه بیشتر تبیین شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، مسئول مشارکت زنان در دفاع مقدس کرمان نیز با بیان اینکه سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده است، گفت: در گذشته کارهایی در زمینه نقش زنان در دفاع مقدس انجام شده اما کافی نبوده است و با توجه به حضور گسترده بانوان در دوران دفاع مقدس، سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس می‌تواند گام های بزرگی را در این عرصه بردارد.

فهیمه طاهری با اشاره به اینکه نقش زنان در دفاع مقدس در قالب 22 نقش تفکیک شده است، افزود: تلاش می شود که اقدامات بانوان در این نقش ها را هر چه بیشتر تبیین کنیم.

وی بر معرفی اسوه‌های صبر و مقاومت و الگوها تاکید کرد و گفت: برگزاری مراسم حماسه زینبی یکی از مهمترین برنامه های دفاع مقدس در حوزه بانوان به شمار می رود که پیشنهاد می شود در ادارات استان اجرایی شود.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها