مومنی‌شریف در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حادثه عاشورا عنصر اساسی هنر شیعی/ «سوگواره هنر عاشورایی» خلأ پوستر عاشورا را برطرف کرد

رئیس حوزه هنری حادثه عاشورا را عنصر اساسی هنر شیعی دانست و گفت: «سوگواره هنر عاشورایی» خلأ پوستر عاشورا را برطرف کرد و امروز به موج فرهنگی تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۶۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ - 01September 2019

حادثه عاشورا عنصر اساسی هنر شیعی/ «سوگواره هنر عاشورایی» خلأ پوستر عاشورا را برطرف کردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نمایشگاه پوستر «سوگواره هنر عاشورایی» مروری بر منتخبی از آثار یازدهمین دوره سوگواره هنر عاشورایی بعد از ظهر امروز، در گالری ابوالفضل عالی گشایش یافت.

براساس این گزارش، در این نمایشگاه 40 پوستر از 37 هنرمند در معرض نمایش قرار گرفته که علاقمندان می‌توانند از 11 تا 30 شهریور و از ساعت 9 تا 18 برای بازدید از این نمایشگاه به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری مراجعه کنند.

محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت: «سوگواره عاشورایی» برای شهر و هیات خوراک مناسبی دارد. در سال‌های گذشته منتخب این آثار در سطح شهر تهران نیز اکران شده است.

وی به کمبود پوستر عاشورایی اشاره کرد و گفت: سال‌ها در موضوع عاشورا در فقر بودیم اما طی ده سال گذشته با ورود هنرمندان جوان پیشرفت‌های خوبی به وجود آمد. استقبال سازمان‌ها از این آثار نشان می‌دهد که سال به سال در این زمینه پیشرفت داشته‌ایم.

رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: قوت این آثار بخاطر تلاش هنرمندان متعهد و انقلابی است که در فضای عاشورایی تلاش کرده‌اند؛ نگاه جوانان که یک نگاه جدید است موجب خلق آثار تازه‌ای در این زمینه شده است.

مومنی‌شریف از خلق کتیبه‌های عاشورایی توسط جوانان خبر داد و تصریح کرد: کتیبه‌های عاشورایی از جمله آثاری است که توسط هنرمندان جوان متعهد در این سوگواره خلق شده است. خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد سهیم شدن هنرمندان در خلق آثار عاشورایی و واکنش نشان دادن آن‌ها در زمینه موضوعات دینی بوده‌ایم که به اذعان اساتید این آثار از سطح بالایی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: حادثه عاشورا عنصر اساسی هنر شیعی است که جلوه‌های آن در هنرهای مختلف دیده می‌شود. در حوزه آثار تجسمی نخستین حرکت در این موضوع «سوگواره عاشورایی» بوده است که خوشبختانه امروز به موج تبدیل شده است. شاعران نیز از قرن‌های گذشته به موضوع عاشورا پرداخته‌اند و بعد از انقلاب تنوع‌ آن بیشتر شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها