یادداشت/

اسرائیلی‌ها منتظر پاسخ بعدی مقاومت باشند

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که پاسخ حزب‌الله با ماهیت تجاوز اسرائیلی‌ها به پایگاه‌های حزب‌الله در سوریه و ضاحیه جنوبی برابر نبوده است؛ بنابراین اسرائیلی‌ها باید منتظر پاسخ بعدی حزب الله در زمان و مکان نامعلومی باشند.
کد خبر: ۳۶۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ - 02September 2019

اسرائیلی‌ها منتظر پاسخ بعدی حزب الله باشندگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله‌ اتی‌کندی؛ نه‌تنها صهیونیست‌ها بلکه مردم کشورهای منطقه نیز می‌دانستند که وعده‌های «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان در پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها قطعاً روزی اجرایی خواهد شد؛ بر همین اساس عصر روز یکشنبه (10 شهریور) حزب الله لبنان در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که سربازان سید مقاومت با استفاده از سه فروند موشک هدایت‌ شونده «کورنت»، یکی از خودروهای نظامی اسرائیلی‌ها را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده و آنرا به‌طور کامل منهدم کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های مقاومت اسلامی، در جریان این عملیات تمامی سرنشینان این خودرو کشته یا زخمی شده‌اند؛ هر چند رژیم صهیونیستی ادعا می‌کرد که این حملات تلفات جانی نداشته است، اما تصاویر و ویدئویی که رسانه‌های اسرائیلی منتشر کردند، دروغ آن‌ها را برملا و اعتبار و جایگاه مقاومت اسلامی را در تاریخ درخشان‌تر کرد.

واکنش نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این عملیات در نوع خود جالب بود. نتانیاهو با لبخند و خطاب به دوربین‌ها مدعی شد که هیچ نظامی صهیونیستی حتی یک خراش هم برنداشته است.

عملیات شجاعانه و جسورانه حزب الله لبنان علیه صهیونیست‌ها علاوه بر اینکه این اصل را ثابت کرد که گزینه مقاومت همیشه قوی‌ترین گزینه برای مهار دشمن صهیونیستی است، درسی فراموش نشدنی به رژیم صهیونیستی نیز داد.

البته تجربه نشان داده است که اقدامات تلافی‌جویانه حزب الله به این عملیات ختم نخواهد شد، لذا صهیونیست‌ها باید منتظر عملیات بعدی حزب الله باشند؛ چون دبیرکل حزب الله تاکید کرده است که پاسخ حزب الله به تجاوزات صهیونیست‌ها ویرانگر خواهد بود و حزب الله در این موضوع عجله ندارد.

بسیاری از تحلیلگران نیز بر این باورند که پاسخ حزب‌الله به قدر کافی برای اسرائیلی‌ها با ماهیت تجاوز آن‌ها به پایگاه‌های حزب‌الله در سوریه و ضاحیه جنوبی برابر نبوده است؛ بنابراین اسرائیلی‌ها باید منتظر پاسخ بعدی نیروهای مقاومت در زمان و مکان نا معلومی باشند.

گزارش‌ها از داخل سرزمین‌های اشغالی نیز حاکی از آن است که موجی از وحشت و نگرانی اهالی این سرزمین‌ها را در بر گرفته و ارتش اسرائیل را مجبور کرده است که در مرزهای لبنان به صورت آماده باش کامل در بیایند. شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی شمار سامانه‌های ضد موشکی گنبد آهنین را در منطقه‌ای از شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین افزایش داده است و فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه از پایان این عملیات و پاسخ به آن خبر داده؛ اما هم‌زمان نیز تأکید کرده است که وضعیت بسیار فوق‌العاده در جبهه شمالی همچنان در جریان است.

در پایان باید گفت که زمان عربده کشی رژیم کودک‌کش صهیونیستی تمام شده است؛ نیروهای حزب الله لبنان به صورت عملی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «دوران بزن در رو تمام شده است» را اجرایی کردند؛ چون عملیات روز گذشته این نیروها نمود کامل این مسأله بود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها