فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

اگر عده‌ای جلوی نخبگان کشور را نمی‌گرفتند امروز ما صنعت هواپیماسازی داشتیم

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در صنعت هواپیما عده‌ای جوان دور هم جمع شدند و توانستند یک هواپیمای بومی بسازند. اگر عده‌‌ای جلوی فعالیت این نخبگان را نمی‌گرفتند، حالا ما در این حوزه، وابسته و تحریم نبودیم و به خودکفایی رسیده بودیم.
کد خبر: ۳۶۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ - 02September 2019

اگر عده‌ای جلوی نخبگان کشور را نمی‌گرفتند امروز ما صنعت هواپیماسازی داشتیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرتیپ دوم پاسدار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر سازمان بسیج علمی-پژوهشی اظهار داشت: در آغاز ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر هستیم، امروز امر به معروف و نهی از منکر در بسیاری از موارد به فراموشی سپرده شده است و یکی از مصادیق آن امر به معروف علم و ترویج علم‌آموزی و نشر علم است، علمی که به نفع مردم و کشور بخورد.

وی افزود: خداوند بعثت پیامبرش را با امر به علم و علم‌آموزی شروع کرده است و این نشان از اهمیت موضوع علم در دین ما دارد، در دین اسلام در کنار گفتمان دینی به گفتمان علمی بسیار تاکید شده است به طوری که اعتقادات بدون تحقیق و فکر پذیرفتنی نیست.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان بسیج علمی پژوهشی در دوازده سال گذشته گام‌های خوبی را برداشته است و توانسته فرمایشات برزمین مانده رهبر معظم انقلاب اسلامی را در بحث علم محقق کند، تصریح کرد: سازمان بسیج علمی پژوهشی استان خراسان جنوبی نیز در طول فعالیت خود قدم‌های خوبی برداشته و در سه سال متوالی این استان در بین 23 استان کشور توانسته حائز رتبه اول شود.

قاسمی یادآور شد: استان ما با وجود همه کمبودهایی که در نیرو و امکانات و اعتبار دارد ولی باز هم توانسته با اراره قوی کارهای بزرگی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه نخبگان خوبی در استان ما هستند که امکان رشد ندارند، گفت: متاسفانه اگر جوانی فکر و ایده‌ای داشته باشد اگر بخواهد این فکر و ایده را تبدیل به محصول کند باید مسیر بسیار سختی را طی کند، ولی سازمان بسیج علمی پژوهشی شرایطی را فراهم کرده است که این نخبگان و مخترعان در مسیر ثبت اختراع و تبدیل ایده به محصول راحت‌تر باشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی یادآور شد: خوشبختانه روسای دانشگاه‌های استان و معاونت‌های علمی پژوهشی در دستگاه‌های مختلف همکاری خوبی برای شناسایی نخبگان با هم دارند ولی از طرفی پشتیبانی از نخبگان در ادامه راه کم می‌شود به طوری که سخت‌گیری ‌های زیادی در دادن تسهیلات و امکانات به آنان می‌شود.

قاسمی به ارتباط اقتصاد مقاومتی با فناوری اشاره کرد و گفت: هرچند در این خصوص کارهایی انجام شده است ولی هنوز جای کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما به بهانه داشتن اینترنت امتیازهای زیادی را داده‌ایم، افزود: ما در حوزه‌های مختلف تحریم هستیم و نیاز است که تکنولوژی و فناوری روز را برای رفع تحریم‌های کشور به کار بگیریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: چند سال پیش کشور یک هواپیما را تولید کرد ولی با یک بار سقوط آن کل خط تولید این محصول بومی متوقف و حتی از رده خارج شد و حالا ما در این صحنه مهم وابسته هستیم به طوری که می‌بینیم برای سفرهای حج تنها به یک شرکت هواپیمایی مجوز دادند یا قیمت‌های بلیط که در داخل کشور سرسام آور شده است.

قاسمی افزود: اگر در صنعت هواپیما نیز مانند صنعت موشکی عده‌‌ای جلوی فعالیت نخبگان کشور را نمی‌گرفتند حالا ما در این حوزه وابسته و تحریم نبودیم و به خودکفایی رسیده بودیم.

وی تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی هم عده‌ای مخالف حرف رهبری نظر می‌دهند که امکان پذیر نیست ولی حضرت آقا با دید جامعی که دارند و از همه شرایط داخلی و خارجی اطلاع دارند می‌دانند که می‌شود تحریم‌ها را با اقتصاد مقاومتی دور زد هرچند که در این راه باید هزینه هم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها