یادداشت/ ایرج مزارعی

گفتمان جریان مقاومت مرهون مبارزات ضد استعماری شهید «رئیسعلی دلواری» است

ترویج گفتمان جریان مقاومت در منطقه، مرهون سردار مبارزه با زیاده‌خواهی و استعمارستیزی، شهید «رئیسعلی دلواری» است که با مجاهدت و مقاومت خود اقتدار خاصی به کشورمان داده است.
کد خبر: ۳۶۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ - 04September 2019

گفتمان جریان مقاومت مرهون مبارزات شهید «رئیسعلی دلواری»

گروه استان‌های دفاع‌پرس- ایرج مزارعی؛ شهید «رئیسعلی دلواری» فرزند جنوب ایران شهیدی است که به جهت نقش برجسته‌ای که در مبارزه با استکبار جهانی داش، تاریخ شهادتش به نام روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس در تقویم ملی ایران ثبت شد.

کشور انگلیس چهار بار از طریق خلیج فارس به استان بوشهر تجاوز کرد که در هر چهار تجاوز با شکست ذلیلانه و محقرانه مواجه شد، که البته اوج آن به مبارزه مقتدرانه شهید «رئیسعلی دلواری» بر می‌گردد.

در آن نبرد شهید رئیسعلی موفق شد با استمداد از فتوی علما و مراجع دینی وقت، ضربه سختی به متجاوزان انگلیسی بزند و با کشتن حدود پنج هزار نیروی انگلیسی در حدود هفت سال برای همیشه خیال خام تجاوز نیروهای فرامنطقه ای در خلیج فارس به بوشهر را مدفون کند.

استبدادستیزی، روحیه ضد استعماری و وطن پرستی که با خون شهید رئیسعلی  آبیاری شد در رگ و خون مردمان استان بوشهر ساری و جاری است به طوری که اوج آن را در طول دفاع مقدس و در مبارزه رو در رو با امپریالیسم جهانی مشاهده کرده ایم.

نبردی که در آن شهید مهدوی و همرزمانش توانستند هژمونی آمریکا را بشکنند و با انهدام بالگرد سوپر کبری آمریکا متجاوزان به حریم آب های ایران اسلامی را برای همیشه در دریا غرق کنند.

بله خون رئیسعلی دلواری همچنان در رگ و پوست فرزندان بوشهر در حال حرکت است و هر روز هم این جوشش پررنگ تر از گذشته می شود به طوری که می توان به دستگیری شناور جنگی آمریکا در همین چند سال گذشته توسط دریادلان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان بوشهر اشاره کرد که این حافظان حریم دریایی کشور توانستند با  اقتدار و قدرت دریایی خود و اسارت ۱۰ تکاور دریایی ارتش آمریکا بار دیگر همینه استعمارگر جهانی یعنی آمریکا را لگدمال کنند.

بدون شک این اقتدار و مقاومت فرزندان ایران اسلامی امروز مرهون خون شهیدانی چون ریسعلی دلواری و مهدوی و سایر شهدای انقلاب اسلامی است  که چنان موقعیت استراتژیکی برای کشورمان فراهم کردند که بدون اغراق باید گفت هم اکنون امنیت کامل خلیج فارس بدست فرزندان ایران و هر تحرک و فعل و انفعالی بدون هماهنگی با دریادلان ایرانی بی فایده است.

بنابراین بی جهت نیست اگر اذعان کنیم که «گفتمان جریان مقاومت» امروز در ایران و منطقه خلیج فارس مرهون سردار مبارزه با زیاده‌خواهی و استعمارستیزی شهید رئیسعلی دلواری است که با مجاهدت و مقاومت خود اقتدار خاصی به کشورمان داده است که ایران را به کشوری قدرتمند در بعد ژئوپلتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی در منطقه خلیج فارس تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار