توافق ایران و روسیه برای حمایت از پروژه‌های تجاری به منظور استقلال یافتن از مبادلات دلاری

وزیر خارجه روسیه با اشاره به دیدار خود با ظریف گفت: ما توافق کردیم، تلاش‌های مشترک بیشتری برای گسترش حمایت از پروژه‌های تجاری و اقتصادی با ایران به منظور استقلال یافتن از مبادلات دلاری انجام دهیم.
کد خبر: ۳۶۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ - 02September 2019

توافق ایران و روسیه برای حمایت از پروژه‌های تجاری به منظور استقلال یافتن از مبادلات دلاریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از تاس، «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری با وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: مسکو و تهران توافق کردند در زمینه حمایت از پروژه‌های تجاری و اقتصادی با ایران با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: «ما توافق کردیم، تلاش‌های مشترک بیشتری برای گسترش حمایت از پروژه‌های تجاری و اقتصادی با ایران به منظور استقلال یافتن از مبادلات دلاری انجام دهیم.»

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه و ایران هنوز تأثیرات تحریم‌های آمریکا با هدف مسدود کردن روابط اقتصادی خارجی تهران را تحمل می‌کنند.

لاوروف گفت: «دلار به عنوان یک ارز تسویه حساب‌های بین‌المللی به میزان قابل توجهی، اعتبار خود را در کشورهای ما و بسیاری از کشورهای دیگر از دست داده است؛ کشورهایی که متوجه شده‌اند اقدامات واشنگتن برای دیکته کردن تصمیمات یک‌جانبه چقدر غیرعادی است.»

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار