دست کوچک سه ساله کربلا گره‌گشای حاجات مدافعان حرم است+ فیلم

مدافعان حرم در پس حضور خود در جنگ، به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) متوسل می‌شدند.
کد خبر: ۳۶۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ - 03September 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، از سال 91 که داعش و گروه‌های تکفری رسما با هدف فروپاشی نظام سوریه و خلافت بر شامات و کشورهای عربی به سوریه حمله کردند هر جا رد پایی از این گروهک‌ها به چشم می‌خورد به دنبال آن جنگ و خونریزی و قتل و کشتار جلوتر از آنان در حرکت بود. هر چند این گروهک‌ها خود را مسلمان معرفی می‌کردند و در شعارهایشان از اسلام و سنت‌های پیامبر (ص) سخن به میان می‌‌آورند اما در عمل به واضح‌ترین قوانین اسلام پایبند نبودند.

دست کوچپک سه ساله کربلا گره گشای حاجات مدافعان حرم است+ فیلم

داعش و گروه‌های تکفیری در حملات خود به شهرها علاوه بر قتل و غارت و تجاوز، بارها به مقدسات دیگر ادیان و حتی مسلمانان بی احترامی و هتک حرمت کردند. برای نمونه در چندین اقدام داعش در کشور سوریه و دیگر کشورها به کلیسا و مساجد حمله کرد.

علاوه بر این، این گروهک در حملات خود به شهرهای سوریه هر جا مقبره و مزار بزرگان را می‌دید به تخریب آن اقدام می‌کرد، از جمله این تخریب‌ها انفجار و نبش قبر مزار صحابی پیامبر (ص) حجر بن عدی (ره) بود که نزد شیعیان و اهل سنت دارای اعتبار و احترام است و یا تخریب و حمله تکفیری‌ها به مزار حضرت سکینه (س) دختر امام حسین (ع) که موجی از اعتراض و ناراحتی از سوی مسلمانان را در پی داشت.

داعش و گروه‌های تروریستی بارها اعلام کرده بودند که در صورت تصرف دمشق حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) را نیز از بین خواهند برد. آن‌ها با گستاخی تمام، بر دیوارهای حرم خطاب به حضرت زینب (س) نوشته بودند: «این بارگاه منهدم می‌شود و تو باید پیش برادرانت برگردی.»

با به خطر افتادن حرم‌های مطهر در سوریه و افزایش کشتار و قتل عام مردم مسلمان این کشور، رزمندگان مسلمان از دیگر کشورها برای یاری مردم سوریه و دفاع از حرم‌‎ها به این کشور رفتند. آنها با نام مدافعان حرم در حقیقت در راه دفاع از اسلام قدم برداشتند و برای حفظ و صیانت از جان و ناموس مسلمانان و نیز دفاع از حرم‌ها پا به میدان جهاد گذاشتند.

دست کوچپک سه ساله کربلا گره گشای حاجات مدافعان حرم است+ فیلم

سومین روز از ماه محرم روز عزدارای دردانه اباعبدالله (س) حضرت رقیه (س) است. مدافعان حرمی که برای جنگ و دفاع به سوریه می‌رفتند حتما سری به بارگاه حضرت رقیه می‌زدند و از خانم مدد می‌گرفتند. آن‌ها با عشق و ارادتی که به خاندان اهل بیت داشتند عاقبت بخیری و حاجات خود را از بانوی سه ساله کربلا طلب می‌کردند. شهدای زیادی برای گرفتن برات شهادت خود به حضرت رقیه (س) و دیگر اهل بیت متوسل شده و حاجت گرفتند.

در ادامه فیلمی از شهید نوید صفری در حرم حضرت رقیه (س) را می‌بینید.

انتهای پیام/ 141‌

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار