سردار مهری:

جشنواره فرهنگی و ورزشی سرباز برگزار می‌شود

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی سرباز با هدف توسعه و اعتلای ورزش در بین سربازان از اول مهر در یکان‌های نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ - 03September 2019

جشنواره فرهنگی و ورزشی سرباز برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا صبح امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری اظهار داشت: تمام مشمولان غیر غایب می‌توانند بدون سپردن وثیقه برای اربعین به عتبات سفر کنند بدین ترتیب تمام دانش آموران و دانشجوبان و طلاب می‌توانند بدون سپردن وثیقه در مراسم اربعین حضور یابند.

وی افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی سرباز با هدف توسعه و اعتلای ورزش در بین سربازان از اول مهر در یکان‌های نیرو‌های مسلح در 13 رشته آغاز می‌شود و تا بهمن ادامه خواهد داشت.

سردار مهری ادامه داد: ناجا با همکاری صدا و سیما در رادیو جوان، برنامه‌ای به نام «سرباز جوان» را به صورت زنده هفته‌ای یک بار در چهارشنبه‌ها روی آنتن می‌برد.

وی گفت: تعداد ۵۸۰ هزار نفر از کسانی که غیب داشتند و در سامانه‌ای که برای این افراد پبش‌بینی شده بود، ثبت نام کردند که البته از این تعداد بیش از ۴۶۰ هزار نفر جریمه خود را به صورت اقساط پرداخت کردند، اما حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز هنوز اقدامی برای این منظور انجام نداده‌اند که از این عده درخواست می‌کنیم برای تعیین وضعیت غیبت سربازی خود اقدام کنند.

سردار مهری با تاکید بر اینکه این تسهیلات برای سال آینده تمدید نخواهد شد، تصریح کرد: کسانی که ۳۰ ماه سابقه ایثارگری دارند می‌توانند یکی از فرزندان خود را در صورت رسیدن به سن سربازی، معاف کنند که برای استفاده از این تسهیلات والدین تا پایان شهریور فرصت دارند تا مدارک لازم را تهیه و ارایه کنند.

وی افزود: البته برای استفاده از کسر خدمت سربازان در حین خدمت نیز می‌توانند با جمع‌آوری و ارایه مدارک آن، از کسر خدمت برخوردار شوند که بدین منظور والدین سربازان باید گواهی مورد نظر مبنی بر سابقه ایثارگری را از یکان مربوطه دریافت کنند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: کسانی که مشمول هستند، ولی غیبت دارند می‌توانند در صورت دریافت برگه اعزام به خدمت علاوه بر حضور در راهمیمایی اربعین بدون سپردن وثیقه، در صورت متاهل بودن به ازای هر یک فرزند از سه ماه کسر خدمت استفاده کنند البته کسر خدمت در زمان حین خدمت قابل استفاده است.

وی اضافه کرد: سربازانی که مشغول خدمت سربازی هستند نیز برای حضور در راهپیمایی اربعین از طریق منابع انسانی یکان مربوطه اقدام کنند.

سردار مهری در مورد حفوق سربازان هم اظهار داشت: حقوق سربازان ناچیز است در صورتی که طبق قانون باید این حقوق معادل حداقل ۶۰ درصد و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق پایوران (کادر رسمی) باشد لذا از نمایندگان مجلس و همچنین دولت تقاضا داریم در بودجه سال آینده این موضوع را لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه مدت خدمت سربازی در مناطق محروم ۱۹ ماه و مرزی ۱۸ ماه است، بیان داشت: سربازانی که در مسابقات ورزشی المپیک، جهانی و آسیایی مقام‌های اول تا سوم را کسب می‌کنند با معرفی آن‌ها از سوی وزارت ورزش به سازمان وظیفه، از خدمت سربازی معاف می‌شوند و نیز کسانی که در مسابقات پارا المپیک به مقام‌های اول تا سوم دست می‌یابند یکی از فرزندان آن‌ها می‌تواند در صورت معرفی وزارت ورزش از معافیت استفاده کند.

رئیس سازمان نظام وظیفه همچنین با تاکید بر اینکه تنها مرجع قانونی کسب اطلاع از قوانین سربازی سازمان وظیفه عمومی ناجا است، عنوان کرد: سربازان ایثارگرترین قشر جامعه هستند، زیرا بدون چشم‌داشتی در تامین امنیت کشور و در عرصه‌های مختلف حضوری موثر و فعال دارند.

وی افزود: سربازانی که دارای مهارت حرفه‌ای باشند می‌توانند هنگام دریافت برگه آماده به خدمت از طریق دفاتر پلیس الکترونیک مهارت خود را ثبت کنند که در این صورت این افراد می‌توانند از امتیازی مثل تعیین محل سربازی خود استفاده کنند؛ در همین رابطه قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان در ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شده تا سربازان در حین خدمت نیز بتوانند با فراگیری یک مهارت حرفه‌ای مدرک بین‌المللی آن را دریافت کنند.

سردار مهری تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت مقدس سربازی است؛ لذا اولین عرصه حضور سرباز مسئولیت‌پذیری و مشارکت در عرصه مهم دفاعی و امنیتی و اجتماعی است، زیرا یکی از ارکان مهم و مولفه مهم برای هر کشوری توان دفاعی و نظامی آن کشور است. بر این اساس سربازی فرصت مغتنمی برای همه کسانی است که می‌خواهند خدمت کنند؛ از سوی دیگر تقویت روحیه ایثار نیز یکی از مزایای سربازی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر سیل و زلزله نقش سربازان اساسی بود، گفت: افرایش حس مسئولیت‌پذیری در سربازی تمرین می‌شود که نمونه آن حضور سربازان در دفاع مقدس است؛ در دفاع مقدس بیش از نیمی از رزمندگان را سربازان تشکیل می‌دادند به همین جهت امیدواریم با برنامه‌ریزی بهتری، از سربازان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار