دعوت علما و سخنرانان از هیأت‌های مذهبی برای پرداختن به موضوع خانواده

مسأله خانواده از جنس مسائل فرهنگی است و قطعاً در کوتاه مدّت نتایج چشمگیری ملاحظه نخواهد شد. پیروزی در این صحنه نیازمند صبر و کار مداوم و مستمر است، اما شروع مبارزه خود گام بزرگی برای فتح است.
کد خبر: ۳۶۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ - 03September 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جمعی از علما و سخنرانان کشور خطاب به هیأت‌های مذهبی در آغازین روزهای ماه محرم، در راستای دعوت از هیأت‌های سراسر کشور جهت پرداختن به موضوع خطیر خانواده نامه‌ای نوشتند که در بخشی از آن آمده است:

هیأت‌ها به جهت موضوع محوری خویش یعنی حیات و ممات اهل‌بیت علیهم‌السلام گره ذاتی با موضوع خانواده دارند. نه تنها واژه «اهل‌بیت» به معنای «خانواده» بوده بلکه به استناد روایات تاریخی، پروژه دین اسلام از آغاز بعثت پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله تا غصب خلافت امیرالمومنین علیه‌السلام تا قیام عاشورا و پس از آن، همگی به صورت خانوادگی اجرا شده است و بدون شک تحقق ظهور نیز ربط و نسبتی وثیق با تبلور خانواده‌هایی به رنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام خواهد داشت.

در بخش دیگری از این نامه با تأکید بر لزوم توجه به موضوع تقویت بنیان خانواده در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلام و ظهور حضرت حجت آمده است: مسأله خانواده از جنس مسائل فرهنگی است و قطعاً در کوتاه مدّت نتایج چشمگیری ملاحظه نخواهد شد. پیروزی در این صحنه نیازمند صبر و کار مداوم و مستمر است اما شروع مبارزه خود گام بزرگی برای فتح است.

این نامه که مصادف با دومین روز از ماه محرم‌الحرام و با امضای حضرات آیات و حجج‌اسلام باقری کنی، جاودان، صدیقی، انصاریان، پناهیان، ماندگاری، مؤمنی، کاشانی و عباسی ولدی منتشر شده است را می‌توان هم‌راستا و در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان اهل بیت علیهم السلام در سال ۹۷ دانست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار