معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

استان‌ها بر‌اساس میزان انتشار کتاب دفاع مقدس امتیازبندی می‌شوند

سرهنگ «مهدی فاطمی» از امتیازبندی ادارات‌کل دفاع مقدس استان‌های کشور بر اساس میزان انتشار کتب حوزه ایثار و شهادت خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ - 03September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سرهنگ «مهدی فاطمی» معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در بازدید از اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: ممیزی تمام آثار حوزه دفاع مقدس باید از طریق ادارات‌کل استان‌ها انجام شود.

وی افزود: یک تیم ۵۷ نفره در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس روند بررسی و تایید آثار مکتوب را حداکثر در ۲۵ روز به انجام می‌رسانند که البته در مورد آثار تحقیقی و پژوهشی ممکن است زمان بیشتری به طول بی‌انجامد.

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فعالیت دو انتشارات سریر و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در حوزه نشر آثار ایثار و شهادت ابراز داشت: در حال حاضر ۸ استان در کشور مجوز نشر دارند و برنامه‌ریزی شده تا ادارات‌کل استان‌ها بر اساس میزان انتشار کتاب دفاع مقدس در طول سال حداکثر تا ۵۰ امتیاز، امتیازبندی شوند و تولید هر کتاب شاخص ملی نیز ۱۰ امتیاز خواهد داشت.

وی با اشاره به ظرفیت استان قم در تولید کتاب خاطرنشان کرد: وجود شمار زیادی از شهیدان والامقام انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم، بین الملل، روحانیت، نیرو‌های مسلح و... در قم و وجود خانواده‌های معظم شهدا هر یک به تنهایی ظرفیت عظیمی است که از آن می‌توان در راستای تولید و انتشار کتاب بهره برد.

فاطمی همچنین برپایی شب‌های خاطره، تولید کتاب صوتی، آموزش درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، برپایی نخستین نشست منطقه‌ای «قلم» و آموزش نویسندگی دفاع مقدس با حضور نمایندگان استان‌های اصفهان، مرکزی، تهران و البرز در قم در مهرماه سال جاری و هماهنگی عرضه کتاب‌های اثربخش دفاع مقدس در سایت طاقچه و فروش کتاب در موزه‌های دفاع مقدس را بخش دیگری از اقدامات وطرح‌های معاونت ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواند.

در این دیدار، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دعوت از نویسندگان حوزه دفاع مقدس ارائه کرد.

استان‌ها بر اساس میزان انتشار کتاب دفاع مقدس امتیازبندی می‌شوند/// در حال تکمیلاستان‌ها بر اساس میزان انتشار کتاب دفاع مقدس امتیازبندی می‌شوند/// در حال تکمیلاستان‌ها بر اساس میزان انتشار کتاب دفاع مقدس امتیازبندی می‌شوند/// در حال تکمیل

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار