شهید «موحدی» تا شهادت در جبهه ماند

شهید «محمدهادی موحدی» که در 12 شهریور سال 1342 متولد شد، بارها گفته بود که هدف من شهادت است و آن‌قدر در جبهه می‌مانم تا شهید شوم.
کد خبر: ۳۶۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ - 03September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمدهادی موحدی» در 12 شهریور سال 1342 در روستای مهرآباد (محله مهرآباد فعلی در شهر مهردشت) متولد شد و با عشق و محبت به ائمه معصومین رشد کرده و همچون دیگر اهل خانه علاقه‌مند به اولیاء دین اسلام بود.

محمدهادی در کودکی همراه پدرش در مجالس دینی و مذهبی شرکت می‌‌کرد‌. دوران مدرسه را نیز با فراگیری علم و یاری پدر در کارهای کشاورزی گذراند و هیچ‌گاه نمی‌شد او را لحظه‌ای بیکار یافت.

وی که احساس می‌کرد پدرش به یاری بیشتری نیاز دارد مدرسه را رها کرد و به کار کشاورزی مشغول شد. از سوی دیگر شب‌ها نیز در مجالس مذهبی و کلاس‌های قرآن و احکام شرکت می‌ کرد و روز ‌به ‌روز در امور واجب و حتی مستحب دین محکم‌تر می‌شد‌.

او از فعالان دوران انقلاب بود و بعد از آن نیز به عضویت گروه مقاومت بسیج مهرآباد در‌آمد و از اعضای فعال گروه به شمار می‌آمد. ‌

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران وظیفه خود دید که راهی جبهه شود و بعد از گذراندن دوره آموزش تصمیم گرفت تا به عضویت سپاه پاسداران درآمده و هدف خود را که همان حراست از اسلام بود دنبال کند. در نهایت از طریق سپاه روانه جبهه شد و هر بار که زخمی می‌شد پس از بهبودی دوباره به جبهه باز می‌گشت.

محمد‌هادی بارها گفته بود که قصد دارد تا هدف نهایی که همان شهادت و لقاءالله است در جبهه بماند و در مقابل، پدر و ‌مادرش نیز مشوق او برای حضور در جبهه بودند.

او در تاریخ 25 تیر سال 62 به عنوان فرمانده گروهان پیاده تیپ 18 الغدیر در عملیات والفجر 4 شرکت کرد و سرانجام در اولین روز از آبان ماه سال 62 به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 821

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار