رژیم صهیونیستی در تلاش برای توقف غنی سازی ایران

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه تداوم غنی‌سازی در ایران به معنای توافق بد است، تأکید کرد: تل آویو تمام تلاش خود را خواهد کرد تا به هر بهایی این فرآیند متوقف شود.
کد خبر: ۳۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ - 14December 2014

رژیم صهیونیستی در تلاش برای توقف غنی سازی ایران

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نفتالی بنت، وزیر اقتصاد در کابینه بنیامین نتانیاهو در گفتگو با شبکه خبری سیانان در پاسخ به سؤالی درباره موضع رژیم صهیونیستی در قبال مذاکرات هستهای ایران که طی آن ظاهرا در نهایت تهران خواهد توانست پنجهزار، هفت هزار و یا هشتهزار سانتریفیوژ خود را حفظ کند، گفت: "این یک توافق خیلی بد است. ایران به این سانتریفیوژها نیاز ندارد. کانادا،اسپانیا و سوئیس دارای برنامه هستهای هستند اما اورانیوم غنیسازی نمیکنند. برای استفاده از انرژی هستهای نیازی به غنیسازی اورانیوم نیست."

بنت در ادامه با ادعای اینکه غنیسازی تنها برای ساخت سلاح هستهای مورد درخواست ایران است، خواهان افزایش فشارها و تحریمها بر تهران شد تا غنیسازی متوقف شود. "هر توافقی که به ایران اجازه غنیسازی اورانیوم بدهد، به آنها اجازه دهد که طی چند ماه سلاح هستهای بسازند، فاجعهای برای جهان خواهد بود."

وی در ادامه افزود که اسرائیل تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا به هر هزینهای از غنیسازی اورانیوم در ایران جلوگیری کند.

این وزیر اسرائیلی در حالی ادعای خطرناک بودن غنیسازی در ایران را دارد که رژیم صهیونیستی با برخورداری از دستکم 200 کلاهک هستهای تنها مالک بمبهای اتمی در خاومیانه است. سازمانهای بینالمللی هیچ گونه نظارتی بر فعالیتهای هستهای این رژیم ندارند.

آژانس بینالمللی انرژی هستهای تاکنون هیچ گزارشی درباره انحراف برنامه هستهای کشورمان به سمت سلاح هستهای منتشر نکرده است. گزارشهای سازمانهای اطلاعاتی آمریکا نیز مؤید این هستند که ایران طی سالیان اخیر هیچ گونه حرکتی به سمت تسلیحات هستهای انجام نداده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار