واکنش حماس به اقدام فرستاده آمریکا برای آزادی اسرای صهیونیست

پس از آنکه فرستاده آمریکا در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل خواستار تلاش برای آزادی نظامیان اسیر صهیونیست شد، حماس این اقدام را جانبداری کامل وی از رژیم صهیونیستی خواند.
کد خبر: ۳۶۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ - 03September 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا در روند صلح منطقه، اخیرا نامه‌ای خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نوشت و خواستار تلاش برای آزادی نظامیان صهیونیست اسیر در نوار غزه شد.

بر اساس گزارش وبگاه «دنیا الوطن»، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش فلسطینی حماس در واکنش به این موضوع اظهار داشت: دعوت جیسون گرینبلات به اعمال فشار بر حماس برای آزادی اسرای (رژیم) اشغالگر نزد القسام بر مَنِش خصمانه وی در قبال ملت ما و مسأله عادلانه آن تأکید می‌کند.

وی ضمن اعلام اینکه این اقدام گرینبلات جانبداری کامل از رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: واضح است که فرستاده آمریکا عمدا رنج و درد هزاران اسیر ملت ما در زندان‌های (رژیم) اشغاگر را نادیده می‌گیرد؛ اسرایی که از کمترین حقوق بر اساس قوانین بین‌المللی محروم هستند و سوای همه اینها، بازداشت آنها به مثابه جنایت جنگی است.

بر اساس آمارهای رسمی، حدود شش هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند که در بین آنها ۲۳۰ کودک و ۴۸ زن هستند؛ همچنین یک هزار و ۸۰۰ نفر از آنها بیمار و نیازمند درمان‌های پزشکی‌اند.

«ابوعبیده» فرمانده کل گردا‌ن‌های «القسام» شاخه نظامی حماس سه سال پیش (۱۳۹۵) گفت‌وگویی با شبکه «الاقصی» انجام داد و همزمان تصاویر مربوط به چهار اسرائیلی اسیر در دست حماس نیز منتشر شد.

در اولین واکنش صهیونیست‌ها به انتشار این تصاویر، وبگاه صهیونیستی «واللا» تلاش کرد این موفقیت را کم‌اهمیت جلوه دهد؛ این وبگاه نوشت: بیانیه القسام موضوع جدیدی نداشت.

در ادامه گزارش مذکور آمده بود؛ ارتش رژیم صهیونیستی هویت‌های چهار نظامی که عکس آنها منتشر شده را می داند؛ دو تصویر مربوط به «هدار گولدن» و «شائول آرون» است که پیش‌تر و همزمان در جنگ ۵۱ روز علیه غزه در سال ۲۰۱۴ کشته شدند (جسد آنها در دست القسام است).

دو تصویر دیگر یکی مربوط به «ابراهیم منگستو» آفریقایی‌تباری است که به فلسطین اشغالی سفر کرده و تصویر بعدی مربوط به «هاشم شعبان السید» از ساکنان نقب است؛ رژیم صهیونیستی سپس ادعا کرده هر دوی این افراد از اختلالات روانی رنج می‌برند و به اشتباه وارد نوار غزه شده‌اند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار