استاندار کرمانشاه:

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید منطبق با فرهنگ و روحیه آن دوران ساخته شود

« هوشنگ بازوند» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید منطبق با فرهنگ و روحیه دفاع مقدس در استان ساخته شود این موزه باید به گونه‌ای ساخته شود که بازدیدکنندگان خود را به حال و هوای سال‌های جنگ تحمیلی ببرد.
کد خبر: ۳۶۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ - 04September 2019

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان باید با فرهنگ و روحیه دفاع مقدس ساخته شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در جلسه‌ای که امروز (چهارشنبه) به منظور پیگیری ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اینکه استان کرمانشاه پس از گذشت این همه سال هنوز موزه‌ای برای تداعی خاطرات سال‌های دفاع مقدس ندارد، جای تاسف و انتقاد زیاد دارد.

بازوند اضافه کرد: نقش مردم استان کرمانشاه در سال‌های دفاع مقدس آنقدر برجسته هست که نیاز به ساخت موزه‌ای برای نشان دادن رشادت‌های مردم استان و رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس به همگان به ویژه نسل جوان و آیندگان که سال‌های دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، به شدت احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید منطبق با فرهنگ و روحیه دفاع مقدس در استان ساخته شود، گفت: این موزه باید به گونه‌ای ساخته شود که بازدیدکنندگان خود را به حال و هوای سال‌های جنگ تحمیلی ببرد.

مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه از همه خواست تا برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان کرمانشاه پای کار بیایند.

«مهرداد سالاری» معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست پیشنهاد ساخت یک تونل زمان که تداعی کننده سال‌های دفاع مقدس در استان باشد را مطرح کرد و افزود: با ساخت چنین تونلی می‌توانیم فضای جبهه و جنگ سال‌های دفاع مقدس را در قالب‌های مختلفی مثل ماکت، فیلم، صوت، اجرای زنده عملیات و ... برای بازدید کنندگان طراحی کنیم.

سالاری اضافه کرد: ساخت چنین تونلی می‌تواند زمینه‌های جذب توریسم دفاع مقدس در استان را فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار