به همت پرسنل پدافند هوایی ارتش صورت می‌گیرد؛

اجرای آیین «چهارشنبه‌های شهدایی» در قم

آیین «چهارشنبه‌های شهدایی» به همت پرسنل و سربازان پایگاه پدافند هوایی ارتش در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ - 05September 2019

اجرای آیین «چهارشنبه‌های شهدایی» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین «چهارشنبه‌های شهدایی» به همت پرسنل و سربازان پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) ارتش در قم برگزار می‌شود.

در این آیین حماسی و معنوی که با همکاری اداره کل اوقاف و بنیاد شهید و امور ایثارگران قم برگزار می‌گردد، قبور مطهر شهدا غبارروبی، شستشو و نوشته‌های روی آن رنگ آمیزی می‌شود تا پس از گذشت سال ها، با زدوده شدن غبار فرسودگی از قبور شهیدان والامقام، زائران مزار شهدا بتوانند ارتباط معنوی منسجم تری با آنان برقرار نمایند.

به گفته مسئولان برگزار کننده آیین چهارشنبه‌های شهدایی، این آیین ابتدا با همکاری پدافند ارتش و یکی از گروه‌های خودجوش مردمی از گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم آغاز شد و نزدیک دو ماه است با حضور داوطلبانه سربازان و پرسنل پایگاه پدافند هوایی ارتش در حال اجراست و تاکنون نقش بسزایی در آشنایی و انس بیشتر بدنه ارتش با فرهنگ ایثار و شهادت و نیز جمع آوری آمار و تکمیل آرشیو اسناد و خاطرات شهدای یگان‌های ارتش در قم داشته است.

در آیین «چهارشنبه‌های شهدایی» که شامگاه چهارشنبه ۱۳ شهریور و چهارم محرم الحرام به طور ویژه به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند هوایی ارتش و با حضور سرهنگ «شمسعلی اسدی» ارشد آجا در قم و فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) در گلزار شهدای شیخان قم برگزار شد، یکی از مرثیه سرایان به ذکر مصیبت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش پرداخت و یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای ارتش در این مراسم گرامی داشته شد.

برپایی ایستگاه صلواتی پایگاه بسیج شهدای پدافند هوایی و حضور زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت (س) در مراسم و نیز همراهی خانواده ها بخشی از جلوه‌های آیین مذکور بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار