همه ما باید با «وحدت کلمه» پشت سر امام امت به مبارزه ادامه دهیم

شهید «مهرداد کاویانی» در بخشی از وصیت نامه‌اش چنین نوشته است: «البته من كوچک‌تر از آن هستم كه به ملت شهید پرور ایران سفارش كنم، ما با توجه به موقعیت امروز باید همه ما با وحدت كلمه پشت سر امام امت به مبارزه ادامه دهیم؛ زیرا امروز دشمنان ما از وحدت و ایثار و مبارزه شما مردم ایران وحشت دارند.»
کد خبر: ۳۶۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ - 05September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، شهید «مهرداد كاویانی» اول فروردین ماه 1349 در خانواده‌ای مذهبی و متدین در شهرستان كرج دیده به جهان گشود. دوران طفولیت را در آغوش پر مهر و محبت خانواده سپری كرد و در سن هفت سالگی برای كسب علم و دانش وارد مدرسه شد و به تحصیل پرداخت و دوره ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و وارد دوران راهنمایی شد. او تا دوم راهنمایی ادامه تحصیل داد و به كار مشغول شد.

بعد از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی از آنجا كه عاشق امام و انقلاب بود به عضویت بسیج در آمده و به فعالیت فرهنگی و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی كه ثمره خون هزاران شهید بود، پرداخت.

در پی شروع جنگ تحمیلی همچنان به فعالیت ادامه می‌داد تا این كه برادرش در جبهه‌های نبرد به شهادت رسید و او اسلحه برادر را برداشته و به سوی میدان جهاد شتافت.

 «مهرداد کاویانی» پس از ماه‌ها ایثار، فداكاری و از جان گذشتگی سرانجام 10 شهریور 1365 در عملیات غرورآفرین كربلای 2 در منطقه عملیاتی حاج عمران با اصابت تیر و تركش به بدن مباركش به شهادت رسید و پیكر مطهرش برای همیشه در آن منطقه باقی ماند.

شهید «مهرداد کاویانی» در وصیت نامه زیبای خود چنین نگاشته است:

بسم رب الشهدا

با سلام و درود بیكران بر امام امت و سلام بر شهیدان گلگون كفن ایران. سوگند به سپیده صبح بیدارى انسان‌ها و سوگند به یوم الله‌هاى تاریخ و سوگند به وحدانیت خداوندى كه حاكمیت نهایى مستضعفین بر مستكبرین و درگذران شب ظلمت و محكومیت ظلم و ستم است.

ظالمان تاریخ را یک لحظه آسوده نخواهیم گذاشت و تا نابودى فتنه‌گران و تا استقرار كامل آیین الهى دست از مبارزه نخواهیم‌ داشت. تا زمانى كه دست آمریكا و شوروى و استكبار جهانى از سر مستضعفین كوتاه نشود ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا حاكم مطلق جهان خداست. پس باید تلاش كرد تا این كه قوانین الهى در جهان تحقق پیدا كند و این امر هم از زمان صدر اسلام تا كنون با جهاد و مبارزه با ظالمین و با ریختن خون در راه آرمان های اسلام میسر بوده و هست.

پس در این عصر فرزندى از تبار حسین (ع) بار دگر با الهام از مكتب اسلام ما انسان‌ها را بیدار كرده و با رهنمودهایش ما را به ‌سوى تكامل فراخوانده. بنابراین وظیفه همه است كه به نداى امام امت لبیك گوییم و بر علیه ظالمان و مفسدین روى زمین مبارزه كنیم.

 البته من كوچک‌تر از آن هستم كه به ملت شهید پرور ایران سفارش كنم ما با توجه به موقعیت امروز باید همه ما با وحدت كلمه پشت سر امام امت به مبارزه ادامه دهیم زیرا امروز دشمنان ما از وحدت و ایثار و مبارزه شما مردم ایران وحشت دارند.

برادران و خواهران، با سعى و تلاش خود و با كمك به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل تحمل یك لحظه اندیشیدن را به دشمنان داخلى و خارجى ندهید و با دشمنان داخلى تان مبارزه كنید و آن ها را به گورستان تاریخ بفرستید. همان‌طورى كه شاه خائن را شما مردم ایران و سادات ملعون را مردم مبارز مصرى به نابودى سپردند.

 از شما ملت ایران مى‌خواهم كه رزمندگان اسلام را دعا كنید تا پیروز شوند. مادرم هر چند شما یك عزیزتان را از دست مى دهید و شاید پیکر مرا هم نخواهید دید، اما با تمام این سختی‌ها مبارزه كن و هرگز ناراحت نباش زیرا اگر مردم دنیا همه در راه اسلام قربانى شوند باز هم كم است زیرا خون‌هاى زیادى باید ریخته شود تا اسلام عزیز زنده بماند و قوانین آن پیاده شود.

برادران و خواهران، ما تا فتح نهایى به مبارزه بر علیه دشمنان ادامه خواهیم ‌داد. مسلما در این راه یا پیروز مى شویم یا شهید. اما اگر شهید شدم شما برادران و خواهران پس از فتح كربلا بر سر قبر امام حسین (ع) عوض بنده نماز بخوانید.

در پایان از تمامى برادران و دوستان تقاضا دارم در جهت فراگرفتن تعالیم اسلامى و پیاده كردن دستورات اسلامى و الهى كوشا بوده و رفتار اسلامى را هم سرلوحه زندگى خود قرار دهید.

در ضمن اگر شهید شدم و جسدم را به ‌دست آوردید، مرا هم در امام ‌زاده محمد (ع) دفن كنید. دست هایم را از تابوت بیرون بگذارید تا همه بدانند كه شهدا با دست خالى از این دنیا مى‌روند و به جوار حق مى پیوندند. والسلام.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها