مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

دفاع مقدس نقطه اوج انقلاب اسلامی است

«حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت از دفاع مقدس الگو گرفته است، گفت: دفاع مقدس نقطه اوج انقلاب اسلامی است و نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز از این ذخیره استفاده می‌کند.
کد خبر: ۳۶۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ - 05September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، گردهمایی مسئوولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با عنوان «در امتداد عاشورا» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی این استان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس و «سید حمید موسوی» مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی امام رضا (ع) برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌­زاده در این گردهمایی با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدا اظهار داشت: تمام تلاش های محرم ما برای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا است.

وی با بیان اینکه کار ما در راستای حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در امتداد عاشورا است، افزود: دفاع مقدس در امتداد عاشورای حسینی است و کار ما نیز چنانچه با نیت صادق، عزم جزم و تمام وجود باشد کمتر از کار شهیدان نخواهد بود. باید کوشش کنیم تا در این عرصه ثبات قدم داشته باشیم و از تمام فرصت ها و ظرفیت هایی که در اختیار است استفاده کنیم.

این مسئوول در ادامه گزارشی از روند راه اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس و همچنین شکل گیری ساختار این دفاتر با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان بسیجی و آتش به اختیار ارائه کرد.

یوسفعلی‌­زاده در ادامه احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان، تعیین تکلیف احداث یادمان شهدای گمنام شهرستان ها، تدوین نقش عملکرد شهرستان ها در دفاع مقدس، تالیف آثار فاخر ادبی، حمایت از تولیدات هنری و سینمایی، نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در فضای مجازی، پرداختن به نقش زنان، روحانیون و پیشکسوتان در دفاع مقدس را به عنوان اولویت های کاری دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی بر شمرد و در این خصوص تاکیدات و توصیه هایی را بیان داشت.

وی در ادامه به نزدیک شدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید از گرامیداشت محرم و صفر الگو بگیریم چون دفاع مقدس و محرم با هم عجین است. هفته دفاع مقدس سال جاری نیز با دهه آخر محرم تقارن پیدا کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید از ابزار و ظرفیت های مختلف استفاده کرد. باید تلاش کنیم که گرامیداشت این مناسبت پر رونق بماند.

وی پیروزی های جبهه مقاومت را تاسی به دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: دفاع مقدس نقطه اوج انقلاب اسلامی است و نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز از این ذخیره استفاده می کند. برای گرامیداشت هفته دفاع قدس به عنوان نقطه اوج باید تحرک ویژه داشته باشید.

یوسفعلی‌­زاده در پایان برگزاری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را در شهرستان ها در آستانه هفته دفاع مقدس برای استفاده از ظرفیت دستگاه ها و تشکل های مردم نهاد ضروری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها