رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

امنیت ملی ایران ریشه در دوران دفاع مقدس و در بستر خون شهدا دارد

سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» گفت: امنیت ملی ایران امروزه در یک منطقه ناآرام به نام غرب آسیا به واسطه دشمنان آمریکایی و اروپایی شکل گرفته و این امنیت ریشه در دوران دفاع مقدس و در بستر خون شهدا دارد.
کد خبر: ۳۶۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ - 05September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اولین یادواره شهدای عشایر چهارمحال و بختیاری که در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات بزرگ دنیای حاضر و آغازی بر پایان سلطه‌گری استکبار جهانی بر جهان اسلام بود.

سردارسلیمانی گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که ملت ایران قرن‌های متمادی تحت سلطه سلاطین بود، به طوری که در دوران ۵۷ ساله خدمت پهلوی شاهد سیطره بیگانگان در کشور بودیم، در دورانی آمریکایی‌ها بر تمام مقدرات کشور تسلط داشتند که مردم ایران مخصوصا عشایر بختیاری و قشقایی حکومت پهلوی را به رسمیت نشناختند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و با حمایت ملت ایران اعم از عشایر، روستاییان و شهرنشینان بر رژیم ستم‌شاهی و کشورهای حامی او پیروز شد و دنیا را به حیرت آورد، در آن زمان بیش از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در کشور حضور داشند و آمریکایی‌ها کابینه پهلوی را تعیین می‌کردند و تمام مقدرات و مسیر کشور که می‌بایست پیموده شود توسط آمریکایی‌ها مشخص می‌شد.

سردار سلیمانی بیان کرد: اولین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی این بود که ایران به عنوان یک سرزمین راهبردی از زیر سلطه آمریکا خارج شد.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با توطئه، کودتا، جنگ‌های مسلحانه در شهرها توسط منافقان به دنبال شکست انقلاب اسلامی بودند، گفت: دشمنان زمانی که ایستادگی ملت ایران را دیدند با حمایت همه جانبه از رژیم بعثی عراق برخواستند و به دنبال شکست ایران بودند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: کشور علی رغم اینکه به دنبال جنگ نبود ولی درگیر جنگ هشت ساله شد؛ در جنگ تحمیلی بیش از ۳۸ کشور مستقیما در کنار صدام قرار گرفتند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در آن زمان با توجه به اینکه قسمت‌هایی از پنج استان ما به اشغال دشمن در آمده بود و ملت ایران آمادگی ورود به جنگ را نداشت، افزود: تمام تصور صدام این بود که ما توان مقاومت را نداریم که خوشبختانه مدیریت ولایت فقیه در این راستا نتیجه‌بخش بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: ملت ایران به جای انتخاب راهبرد مذاکره راهبرد مقاومت را انتخاب کرد که با تکیه بر فرهنگ عاشورایی در میدان نبرد، جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کرد.

وی بیان کرد: ملت ایران توانست نظام غرب را به زانو درآورد و چالش بزرگ را به فرصت سازنده تبدیل کند، اگر امروز از شهدا صحبت می‌کنیم و یادواره‌ای برای آن‎ها برگزار می‌کنیم هدف این است که چه راهی را رفته‌ایم که توانستیم این دستاوردها را برای جهان اسلام، شهدا و ملت ایران رقم بزنیم.

سردار سلیمانی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ارتش صدام با تجهیزات غرب و شرق و با دلارهای نفتی عربستان تجهیز می‌شد، ولی در ایران مکتب دفاعی مبتنی بر مقابله با دشمن و کارآمدی نظام سیاسی جمهوری اسلامی در چارچوب راهبرد ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، به طوری که استقلال کشور در دوران دفاع مقدس محقق شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: امنیت ملی ایران امروزه در یک منطقه ناآرام به نام غرب آسیا به واسطه دشمنان آمریکایی  و اروپایی شکل گرفته و این امنیت ریشه در دوران دفاع مقدس و در بستر خون شهدا دارد.

سردار سلیمانی گفت: در فضای راهبردی امروز آمریکایی‌ها شکست خوردند به طوری که بسیاری از صاحبنظران دنیا و سران کشورها و شخصیت‌های سیاسی اعتراف می‌کنند که راهبرد آمریکا در مقابل راهبرد ایران شکست خورده است.

وی ادامه داد: اندکی زمان لازم است تا آثار راهبردی مشخص شود گرچه در صحنه‌ها و میدان این امر قابل مشاهده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: راهبرد مقاومت و ایستادگی در طول ۴۰ سال گذشته برای ما تعیین‌کننده دستاوردهای بزرگی بوده که این‌ها برگرفته از مکتب عاشورا یعنی هیهات من‌الذله است.

سردار سلیمانی گفت: فرهنگ ایثار در دوران دفاع مقدس بذل جان بوده و در شرایط فعلی فداکاری برای مردم و رفع مشکلات مناطق کمتر برخوردار، عشایر و روستاییان است، بنابراین لازم است به مناطق کمتر برخوردار کشور توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها