ایران مشتری احتمالی جنگنده‌ «میگ ۳۵» روسیه

پایگاه «میلیتاری واچ مگزین» که اخبار نظامی را دنبال می‌کند، پنج کشور ایران، هند، مصر، بلاروس و کره شمالی را «مشتریان احتمالی جنگنده میگ ۳۵» روسیه خوانده است.
کد خبر: ۳۶۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ - 05September 2019

ایران مشتری احتمالی جنگنده‌ «میگ ۳۵» روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک نشریه و پایگاه خبری- تحلیلی دنبال کننده مسائل و اخبار نظامی در جهان، از خرید احتمالی جنگنده میگ ۳۵ روسیه توسط پنج کشور از قبیل ایران خبر داده است.

در گزارش «میلیتاری واچ مگزین»، از پنج کشور ایران، هند، مصرف بلاروس و کره شمالی به عنوان «مشتریان احتمالی و مهم جنگنده‌های جدید میگ ۳۵ روسیه» یاد شده است.

در بخش مربوط به ایران، در این گزارش آمده است: «میگ ۲۹ پیشرفته‌ترین جنگنده در ناوگان جنگی ایران است و دو اسکادران اف ۱۴ تامکت آمریکایی هم جزو هواپیماهای پیشرو این کشور است».

به ادعای میلیتاری واچ مگزین، ایران با خرید جنگنده‌های میگ ۳۵ می‌تواند توانمندی نیروی هوایی خود را ارتقا دهد و با شکاف موجود در رابطه با اف ۳۵ رژیم صهیونیستی و اف‌ ۱۵ عربستان سعودی را کاهش دهد.

از نظر این نشریه، دلیل احتمالی دیگری که می‌تواند دلیل ایران برای خرید میگ ۳۵ باشد، تلاش این کشور برای جایگزینی جنگنده‌های اف ۵ و اف ۴ باشد که بیش از ۴۰ سال در نیروی هوایی این کشور مشغول به کار بوده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها