حجت‌الاسلام پناهیان: چگونه خود را مدیریت کنیم؟

مراسم عزاداری شب ششم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ - 06September 2019

پناهیان: چگونه خود را مدیریت کنیم؟به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم عزاداری شب ششم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) شب گذشته پنجشنبه ۱۴ شهریورماه برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم به سخنرانی با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه» پرداخت و اظهار داشت: قبل از اینکه انسان متوجه شود ارارده و اختیار دارد و می‌تواند از ابزار استفاده کند و می‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند و تاثیر بگذارد و تاثیر بپذیرد که عموماً در آغاز نوجوانی است باید با مدیریت آشنا شود تا بداند باید خواسته‌ها، اهداف و ابزار را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه انسان یا مدیر است و یا منفعل که در صورت انفعال دیگر انسان نیست بلکه حیوانی رام است، گفت: حیوانات رام وحشی نیستند اما ارزشی ندارند. یکی از تفاوت‌های اسلام با فرهنگ‌های دیگر همین است، در فرهنگ‌های دیگر انسان رام و منفعل بودن امتیاز است. فرد باید مدیر باشد اولا خود را مدیریت کند و سپس دیگران را نیز مدیریت کند.

پناهیان با اشاره به اینکه در روانشناسی می‌گویند فردی که خود را مدیریت کند راحت می‌تواند دیگران و محیط را نیز مدیریت کند بنابراین موفق خواهد بود، تصریح کرد: مدیریت دیگران یعنی مدیریت چند نفر آدم اما مدیریت خود به معنای مدیریت گرایش‌های متفاوت انسان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در مدیریت خود نیز نیازمند شناسایی امکانات و ابزارها هستیم، گفت: همانطور که جدول SWOT در مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی با استخراج نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها در نظر می‌گیریم، باید برای خود نیز فهرستی تعیین کرد یعنی فرد نباید بدون توجه به تهدیدها از خانه خارج شود و یا در خانه تنها بماند. انسان بدون توجه به فرصت‌ها نباید برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها