دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

طنین‌انداز شدن لالایی مادران برای شش ماهه کربلا

مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) امروز در ایران و بیش از 40 کشور دنیا برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ - 06September 2019

طنین انداز شدن لالایی مادران، برای طفل شیرخواره امام حسین (ع)به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همایش شیرخوارگان حسینی از ساعاتی پیش در تهران و شهرهای مختلف کشور همزمان با اولین جمعه از ماه محرم و با حضور مادران و فرزندان شیرخواره آنان برگزار شد.

مراسم شیرخوارگان حسینی همه ساله در ایران و کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود. امسال نیز این مراسم در بیش از 40 کشور و در بیش از پنج هزار نقطه از کشور ایران برگزار شد. حسینیه‌ها، مساجد، تکایا، بقاع و اماکن متبرکه و مصلی‌ها میزبان مادران، کودکان و عاشقانی بودند که به یاد فرزند شش ماهه اباعبدالله الحسین به سوگ نشستند.

مادران در این روز با بر تن کردن لباس سبز به کودکان خود و به دست گرفتن آنان به یاد شهادت دردانه اباعبدالله عزداری کردند.

اجتماع عظیم شیرخوارگان حسینی در تهران از صبح امرروز در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی، مصلی امام خمینی (ره)، حرم عبدالعظیم حسنی و مهدیه تهران برگزار شده است. ذکر مصیبت اباعبدالله، نوحه خوانی در وصف حضرت علی اصغر (ع) شش ماهه دشت کربلا، سخنرانی، قرائت قرآن و دیگر برنامه های فرهنگی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

امسال مادران شهدای مدافع حرم ایرانی و فاطمیون نیز در مراسم حضور داشتند. در پایان مراسم به رسم هر ساله مادران با قرائت نذرنامه‌ای  فرزندان خود را نذر یاری و قیام حضرت صاحب الزمان (عج) کردند.

حرم‌های مطهر امام رضا (ع) و دیگر امامزادگان از جمله آستان مقدس احمد بن موسی الکاظم (ع) در شیراز، حرم حضرت معصومه (س) در قم، حرم حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل نیز میزبان جمع کثیری از مادران عزادار بودند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها