امام جمعه بروجرد:

برای عزاداری‌ها از نوحه‌های حاوی پیام استفاده شود

حجت الاسلام سید علی حسینی گفت: ضروری است تا خرافات را از مراسمات عزاداری دور کنیم و برای عزاداری‌ها از مستندات و نوحه‌های انقلابی، جهت دار و حاوی پیام مناسب استفاده شود.
کد خبر: ۳۶۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ - 06September 2019

برای عزاداری‌ها از  نوحه های  حاوی پیام استفاده شود

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی حسینی» امام جمعه بروجرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد  اظهار داشت: ضروری است تا خرافات را از مراسمات عزاداری دور کنیم و برای عزاداری‌ها از مستندات و نوحه‌های انقلابی، جهت‌دار و حاوی پیام مناسب استفاده شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی گفت: انقلاب اسلامی ایران با عاشورای حسینی پیوند خورده و نباید اجازه دهیم دشمنان آیین‌های مذهبی را تحریف و تخریب کنند.

خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی بیان کرد: هر ساله در اولین جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان در سراسر کشور به یاد حضرت علی اصغر(ع) برگزار می شود که این مراسم جلوه بسیار زیبایی داشته و تاثیر بسزایی در جامعه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی به سالروز انفجار بمب در حرم امام رضا(ع) اشاره کرد و ادامه داد: منافقان کور دل تاب و توان دیدن عشق مردم به اهل البیت(ع) را ندارند و با این اقدامات می خواهند نفوذ اهل البیت(ع) را میان مردم کاهش دهند اما روز به روز عشق مردم به ائمه اطهار ع) بیشتر و توطئه های آنان با شکست همراه می شود.

وی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت همواره پیروز است، اضافه کرد: صهیونیست ها در وحشت هستتد و از تهدیدات سید حسن نصراله ترسیده اند و این نشان می دهد که امروز اسرائیل ذلیل و سردرگم شده است.

امام جمعه بروجرد یادآور شد: آمریکا به اروپا اجازه نمی دهد با ایران مبادله مالی داشته باشد و مبادلات مالی باید زیر نظر آمریکا باشد، دستگاه دیپلماسی ایران باید انقلابی و شجاعانه عمل کند.

وی بیان کرد: از دولت و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی تقاضا می شود به دنبال برجام نباشد زیرا که اروپا هیچ کاری برای پیشرفت ایران اسلامی انجام نخواهد داد.

خطیب نمازجمعه بروجرد بیان اینکه گروه های آمران به معروف و ناهیان از منکر در شهرستان فعال شده اند، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر در به موارد منکر تذکر خواهند داد و ضروری است تا همه مردم آمر به معروف باشند و به کسانی که منکرات را ترویج می دهند تذکر دهند.

وی با اشاره به اینکه کمک به فقرا و نیازمندان با حذف هزینه های مراسم ترحیم گام مهمی است، افزود: کسانی که نفوذ در طایفه ها و قبایل دارند تلاش کنند مراسم شام و ناهار را از مجالس ترحیم حذف کنند زیرا این خرج ها را باید به امور خیریه و فقرا اختصاص داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار